Autor: neznámy autor
Vydavateľstvo: PORADCA PODNIKATEĽA 2018
EAN: 8584113061810
podľa právneho stavu k 31. 5. 2018 (Úplne znenia zákonov 23/2018). Úplné znenie zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti Po zmene zákonom č. 108/2018 Z. z.: *V súvislosti s mobilitou rodinných príslušníkov štátneho príslušníka tretej krajiny výskumného pracovníka sa v § 23a ods. 1 písm.
čítať viacneznámy autor
PORADCA PODNIKATEĽA 2016 6,54 €neznámy autor
PORADCA PODNIKATEĽA 2014 4,47 €podľa právneho stavu k 31. 5. 2018 (Úplne znenia zákonov 23/2018).
Úplné znenie zákona
č. 5/2004 Z. z.
o službách zamestnanosti
Po zmene zákonom č. 108/2018 Z. z.:
*V súvislosti s mobilitou rodinných príslušníkov štátneho príslušníka tretej krajiny výskumného pracovníka
sa v § 23a ods. 1 písm. c) rozširujú kategórie štátnych príslušníkov tretej krajiny, u ktorých sa
na výkon zamestnania v SR nevyžaduje potvrdenie o možnosti obsadenia voľného pracovného
miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému zamestnaniu, potvrdenie o možnosti obsadenia
voľného pracovného miesta a povolenie na zamestnanie.
*Zamedzuje sa vstup na trh práce pre štátneho príslušníka tretej krajiny, ktorý bude zamestnaný na
určené obdobie na účel zvýšenia jeho kvalifikácie vo vykonávanom zamestnávaní bez vyžadovania
potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, ktoré zodpovedá vysokokvalifikovanému
zamestnaniu, alebo potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta, alebo
povolenie na zamestnanie.
*Ustanovenie § 23b zákona o službách zamestnanosti upravuje povinnosti zamestnávateľa pri zamestnávaní
občana členského štátu EÚ a štátneho príslušníka tretej krajiny. Ide najmä o povinnosti
nahlasovania nástupu do zamestnania a skončenia zamestnania občana členského štátu EÚ a nahlasovania
nástupu do zamestnania a skončenia zamestnania štátneho príslušníka tretej krajiny
v prípadoch, keď má vydané jednotné povolenie, modrú kartu alebo povolenie na zamestnanie, ako
aj v prípadoch, keď na výkon zamestnania ani jedno z týchto povolení štátny príslušník tretej krajiny
nepotrebuje.
Po zmene zákonom č. 112/2018 Z. z.:
*Definujú sa subjekty sociálnej ekonomiky, sociálny podnik, ako aj ďalšie pojmy z oblasti sociálnej
ekonomiky, vrátane podmienok priznávania štatútu registrovaných sociálnych podnikov, ako aj
možnosti ich podpory, sa vypúšťa z pôsobnosti Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny kompetencia
v oblasti priznávania postavenia sociálneho podniku pracovnej integrácie, vrátane jeho zmeny, pozastavenia
alebo zrušenia a vedenie ich registra.
*Dopĺňa sa, aby povolenie na vykonávanie činnosti agentúry dočasného zamestnávania nebolo
možné vydať ani integračnému podniku.
*Nie je možné mať súčasne priznané postavenie sociálneho podniku pracovnej integrácie podľa zákona
o službách zamestnanosti a integračného podniku podľa zákona o sociálnej ekonomike a sociálnych
podnikoch, preto sa navrhuje, aby priznaním postavenia integračného podniku zo zákona
zaniklo postavenie zamestnávateľa prechodného zamestnania.
*S cieľom podpory integrácie znevýhodnených osôb na trh práce sa zavádza nové aktívne opatrenie
na trhu práce Príspevok integračnému podniku.