Anglické preklady hier Viliama Klimáčka, Romana Olekšáka, Evy Maliti-Fraňovej, Karola Horáka a Jany Bodnárovej.
V zborníku sú uverejnené hry piatich najúspešnejších autorov v súťaži pôvodných dramatických textov Dráma 2001. Zborník obsahuje hry Evy Maliti-Fraňovej (Krcheň Nesmrteľný), Viliama Klimáčka (Lara), Mareka Godoviča (Jeho zle ohlásená smrť), Romana Olekšáka (Negativisti) a Petra Pavlaca (Deus ex Machina).
Kniha je výsledkem spolupráce divadelních ústavů čtyř zemí - Slovenska, České republiky, Maďarska a Polska. Za podpory Mezinárodního Visegradského fondu ji vydal Divadelní ústav Bratislava. Postupně by měly vyjít 4 svazky obsahující celkem 16 textů dramat v anglickém překladu.
Divadelný ústav publikuje Strindbergove hry pre Intímne divadlo z rokov 1907-1910, v slovenskej premiére, v preklade Milana Žitného. Je to posledné dramatikovo tvorivé obdobie, v ktorom vrcholí jeho symbolistická dramatická metóda. Pre Intímne divadlo, ktoré inscenovalo výlučne jeho hry, píše Búrka, Spálenisko, Sonátu príšer, Pelikána a Čiernu rukavičku.
Publikace věnovaná přínosu čtyř významných dramatiků vídeňské moderny - Hugo von Hofmannsthala, Arthura Schnitzlera, Hermanna Bahra a Karla Krause.
Štvrtý zväzok sa koncentruje na spomienky súčasníkov. Autentické, úsmevné i smutnejšie príhody predstavujú ďalšiu zo stránok osobnosti Jána Jamnického. Neoceniteľné je svedectvo o jeho práci, precíznom prístupe pri tvorbe divadelnej inscenácie, invencii i nevšednej koncentrácii pri svojej práci.
Reprezentatívny katalóg uvádza prácu strednej a mladšej generácie scénografov a kostýmových výtvarníkov ako výtvarnú činnosť, ktorá v konfrontácii s dianím na výtvarnej scéne reflektuje i súčasnosť a zároveň sa nevyhýba širšiemu európskemu kontextu. Publikácia sa zameriava na tvorbu Aleša Votavu, Marije Havran, Alexandry Gruskovej a ich študentov.
Na rozdiel od doterajších samostatných publikácií alebo čiastkových výberov súborné vydanie prináša všetky známe aj menej známe Barč-Ivanove hry. Podáva ucelený obraz o tvorbe významnej osobnosti slovenskej drámy a slovenskej literatúry prvej polovice 20. storočia.
Piaty zväzok prináša dôležité dokumenty, ktoré mapujú Jamnického režijnú, pedagogickú, recitátorskú a hereckú činnosť i kultúrno-politickú aktivitu. Zostavovateľ: Ján Sládeček
Vanda Feriancová (V snehu), Lucia Piussi (Scény z nemanželského života), Zuzana Uličianská (Citová zmes), Jana Juráňová (Salome), Božena Čahojová-Bernátová (Zatmenie).
Jeden z najvýznamnejších poľských dramatikov 20. storočia. Predznamenal existencializmus i absurdnú drámu, jeho poetika miešania žánrov a foriem je blízka postmodernému vnímaniu sveta. Prvé knižné vydanie Witkiewiczových hier na Slovensku prináša tituly Nové oslobodenie, V malej kúrii, Chobotnica, Šialená lokomotíva, Blázon a mníška a Matka.
Tretí zväzok prináša kritiky o Jamnického herectve, svedectvá o jeho pedagogickom pôsobení, ako aj kriticko-analytické materiály, ktoré reflektovali Jamnického tvorbu po ukončení jeho pôsobenia v divadle. Cenný materiál sleduje Jamnického tvorbu aj v pre mnohých menej známom období jeho umeleckej práce.
Knižná publikácia predstavuje kolektívne vytvorené hry divadla od začiatku jeho existencie: Osídla mladého muža, Bigbít, Hlt, Caligari, Bielikovci, Pressburger Blut, Dobro došli, Genius loci, koláž zo štyroch predstavení Oľgy Belešovej Len tak ľahučko , básne a piesňové texty V. Baleka a drobné klebety o pätnástich rokoch alternatívneho divadla na Slovensku.
Anglické preklady hier Tomáša Horvátha - The Chair, Laca Kerata - On the Surface, Silvesrta Lavríka - Katarína a Jozefa Gombára Hugo Carp.
Semiš a chróm, neha a brutalita, vášeň a chlad, hľadanie a kšefty... Čičvák, Ferancová, Gombár, Lavrík a mnohí ďalší. Mladé slovenské divadlo, o ktorom sa tvrdilo, že neexistuje, sa v zborníku prezentuje formou rozhovorov, štúdií a fotografií od činohry cez operu a bábkové divadlo až po tanec.
Druhý zväzok obsahuje kompletnú kritickú reflexiu na Jamnického divadelné inscenácie, ktoré vytvoril na javisku SND v rokoch 1933 – 1944. Sumárne, prehľadné a v mnohom inšpiratívne materiály prinášajú pohľad na tvorbu Jána Jamnického prostredníctvom recenzií a kritík v slovenských médiách.
Kniha pozostáva z dvoch častí: prvá je pokračovaním autorových divadelných úvah, ktoré boli náplňou 1. zväzku, druhá sa venuje filmu, ktorý sa stal po divadelných počiatkoch Ejzenštejnovou prioritou.
Autorka sa vracia k prameňom anglického renesančného divadla a predstavuje slovenskej verejnosti základné kultúrnohistorické súvislosti, z ktorých vyrastá dramatika Wiliama Shakespeara. Kniha je zostavená z cyklu prednášok J. Wild pre poslucháčov VŠMU.
Prvý zväzok jedinečnej teoretickej a výskumnej práce o legende slovenskej divadelnej réžie i herectva je súborom článkov o divadelnej tvorbe i poézii, rozhovorov a vystúpení významného predstaviteľa slovenskej divadelnej avantgardy, zakladateľa moderného slovenského divadla, režiséra Jána Jamnického doplnené o kompletné súpisy jeho tvorivej činnosti vo všetkých