Autori publikácie predkladajú čitateľom ucelenejší komplex metód skúmania didaktických možností uplatňovania tvorivej dramatiky v procese výučby na základe téz sociálno-konštruktivistickej koncepcie.
Publikácia sa venuje problematike implementácie inovatívnych edukačných prvkov do prírodovedného vzdelávania v materských školách a na 1. stupni základných škôl.
Monografia sa zameriava na metodické rozpracovanie vybraných didaktických koncepcií, ktoré sú v súčasnosti uplatňované v didaktickej praxi materských škôl vo svete.
Kniha dáva štruktúrovaný prehľad základných teoretických a koncepčných smerov v pedagogike, ktoré ovplyvňujú všetky pedagogické úrovne - od verejnej a politickej rétoriky o výchove a vzdelávaní, cez projektovanie a plánovanie výchovy a vzdelávania až po konkrétne pedagogické činnosti vo vyučovaní.
Kniha reprezentuje komplexný pohľad na deti a detstvo v súčasnej kultúre, na vývoj a vnímania a situácie detí v rôznych typoch spoločenstiev a spoločností a poukazuje na sociálne zmeny, s ktorými sú súčasné deti konfrontované.
Publikácia ponúka metodické rady a námety, ako podporovať rané prejavy a záujem detí v čítaní a písaní. Didakticko-metodická príručka pre učiteľky materských škôl, ale aj rodičov.
Kompetencie dieťaťa predškolského veku v socio-emocionálnej oblasti môžeme rozvíjať aj prostredníctvom kvalifikovane pripravených projektov.
Jednotlivé multimediálne CD Vás prevedú dejinami hudby a umenia aj zo zvukovými ukážkami. Úžitkové umenie • Architektúra • Výtvarné umenie • Hudobné umenie • Závažné udalosti obdobia
Monografia sa zaoberá problematikou teorií učenia sa z pohladu didaktiky.
Publikácia nám poskytuje teoretické ponorenie sa do emocionálnej oblasti a uvádza projekty na rozvoj socio-emocionálnych kompetencií dieťaťa predškolského veku.
Predškolský vek je len krátke obdobie v živote človeka, no práve tento krátky čas dáva jedinečnú možnosť rozvíjať vrodené danosti celistvej osobnosti. Platí to aj pre rozvoj a formovanie citového sveta dieťaťa.
Hlbší pohľad do emocionality tohto obdobia i jeho emocionálnych problémov a súbor hrových aktivít rozvíjajúcich konkrétne emocionálne spôsobilosti .
Publikácia poskytuje teoretické poznatky a program stimulácie sociomorálneho vývinu detí predškolského veku.
Problematika environmentálnej výchovy v teoretickej a praktickej rovine s konkrétnymi edukačnými postupmi.
Publikácia nám ukazuje cestu ako si vytvoriť strategický edukačný plán, ako projektovať a programovať proces výučby v materskej škole.
Publikácia bude nápomocná riaditeľkám materských škôl v tejto oblasti riadenia materských škôl.
Ako si spríjemniť osvojovanie a upevňovanie lokomočných pohybov prostredníctvom pohybových programov pre deti predškolského veku.
Informácie a praktické ukážky pomôžu riaditeľkám materských škôl k lepšej orientácii v tejto oblasti vnútroškolskej kontroly
Publikácia poskytuje analýzu organizačnej formy výučby v materskej škole – zamestnanie.
Problematika veľmi aktuálna a potrebná pre prax. Učiteľky materských škôl získajú najnovšie informácie a praktické námety z tejto oblasti.