Už si ani neuvedomujeme, o koľko romantiky prichádza moderný človek, koľko zážitkov majú ľudia z takej zakáľačky. Autor knižky sa aspoň v náznaku usiluje priblížiť atmosféru tejto udalosti a sprístupniť zo svojej dlhoročnej praxe niekoľko desiatok receptov na prípravu najrozmanitejších dobrôt súvisiacich so zakáľačkou.
V roku 1980 bola vydaná učebnica prof. Takáča Základy diagnostiky vo vnútornom lekárstve. Bola prvou rozsiahlejšou učebnicou, ktorá poskytovala študentom lekárskych fakúlt, ale aj mladým lekárom pri príprave na atestáciu informácie o príznakoch vnútorných ochorení, o fyzikálnych, ako aj laboratórnych a zobrazovacích vyšetrovacích metódach v internej medicíne.
Desítky užitečných informací a praktických rad, názorné fotografie, skvělé tipy na cesty, kontakty … Pro běžné cestovatele i rizikové skupiny – včetně malých dětí, těhotných žen, seniorů, chronicky nemocných i fyzicky hendikepovaných ...
Táto učebnica sa venuje problematike starostlivosti o seniorov, pričom zohľadňuje najnovšie trendy v geriatrii a v ošetrovateľstve. Pri jej koncipovaní sme vychádzali z koncepcie odboru ošetrovateľstva, z noriem ošetrovateľskej praxe a z ošetrovateľských princípov, predovšetkým z princípu holizmu a jeho uplatnenia v prístupe sestier k pacientom/klientom.
Predložená monografia je koncipovaná podľa požiadaviek súčasného ošetrovateľstva v domácej starostlivosti. Zameriava sa na pojmový aparát, determinanty, financovanie a organizačnú štruktúru domácej ošetrovateľskej starostlivosti.
Vysokoškolská učebnica z pera popredných fyziológov prináša komplexný pohľad na funkcie ľudského tela, na ich mechanizmy, regulácie a možnosti ich vyšetrovania. Predkladané poznatky sú základom patologickej fyziológie a klinických disciplín. Učebnica je určená poslucháčom lekárskych fakúlt, ale i ďalších vysokoškolských biomedicínskych odborov.
V prvej časti sa spracúva štylistická paradigmatika. Tu je základným pojmom štyléma. V rámci štýlových vrstiev ako paradigmatických zásobárňach predstavujú jednotlivé druhy štylém sémanticky a funkčne diferencovaný materiál, ktorý má expedient v čase tvorby aktuálneho textu k dispozícii.
Monografia docenta Pavla Töröka a spolupracovníkov približuje čitateľom nielen klinické možnosti využitia vysokofrekvenčnej ventilácie, ale vysvetľuje aj anatomické predpoklady a fyziologické princípy odhaľujúce mechanizmy výmeny plynov počas takejto procedúry.
Predkladaná učebnica je prvou slovenskou učebnicou organickej chémie pre farmaceutov. Vychádza z našich prednášok a viaceré pripomienky našich študentov k nim sme zohľadnili v texte. Aj preto venujeme túto učebnicu našim študentom a absolventom pregraduálneho aj doktorandského štúdia farmácie.
Skôr ako vedci a klinickí pracovníci spoločným úsilím dokázali existenciu pľúcneho surfaktantu, zomierali tisíce detí na jeho nedostatok. Substitučná terapia surfaktantom pri novorodeneckom RDS je dnes už rutinnou a možno sa takou stane aj v iných indikáciách.
Úzkosť je prirodzená emócia, ktorá varuje a umožňuje únik pred rizikom a nebezpečenstvom. To znamená, že z fylogenetického hľadiska je výhodná. Pri nadmernej, nekontrolovanej úzkosti už hovoríme o úzkostnej poruche, ktorá sa od bežných obáv líši hyperaktivitou dráhy úzkosti/strachu.
Problematika zomierania a smrti ľudí vždy zaujímala. Vznik moderného hospicového hnutia v 20. storočí bol podnetom na zameranie súčasnej zdravotnej starostlivosti nielen na prevenciu a podporu zdravia ako jednej z najdôležitejších ľudských hodnôt, ale aj na starostlivosť o nevyliečiteľne chorých a umierajúcich (Charta práv pacientov na Slovensku, článok 8).
Edukácia je neoddeliteľnou súčasťou moderného ošetrovateľstva. Patrí medzi základné kompetencie sestier a pôrodných asistentiek.
Starostlivosť o pacienta s chronickým ochorením je náročná zo stránky liečebnej i ošetrovateľskej. Vyžaduje si tímovú spoluprácu pacienta, rodiny, sestier, lekárov, psychológov, sociálnych pracovníkov a iných odborníkov.
Vstupom Slovenskej republiky do Európskej únie nastali zmeny aj v systéme vzdelávania. V súlade s európskymi trendmi sa vytvoril nový študijný odbor Fyzioterapia. Aj keď tento odbor plynule nahradil rehabilitačných pracovníkov vzdelávaných na stredných zdravotníckych školách, musí spĺňať zvýšené nároky vysokoškolského štúdia a vyvíjajúceho sa odboru.
I. Čo je diabetus mellitus II. Inulínové plodiny 1. Artičoka zeleninová; Artičoka kardová 2. Čakanka šalátová; Čakanka štrbáková 3. Hadomor španielsky 4. Jakon (YAKON) 5. Kozobrada pórolistá pravá 6. Oman pravý2 7. Púpava lekárska 8. Slnečnica hľuznatá III.
Obsah:I. JAZYKOVÁ KOMUNIKÁCIA A TVORBA AKTUÁLNEHO TEXTUII. VÝBER VÝRAZU: ETIKA, ESTETIKA A LOGIKA TEXTUIII. ÚSTNA A PÍSOMNÁ FORMA PREJAVU V MASMEDIÁLNEJ A RÉTORICKEJ KOMUNIKÁCII