„Kedysi, keď boli moje deti ešte malé, cítila som sa väčšmi ako chodiaca servítka než ako nenahraditeľná žena. Tú konkrétnu dekádu svojho života volám utieracie desaťročie, pretože som neustále niečo utierala: kuchynské dosky, tváre, zadočky, nosy, slzy... všetko možné.
Detskému čitateľovi sa svätí perom autorky prihovárajú v 1.osobe, čo zvyšuje samotnú výpoveď textu a zároveň sa stávajú hrdinovia príbehov deťom bližšími. Kniha celkovo zahŕňa životné príbehy 26 svätcov a svätíc. Texty sú rozsahovo, ako aj štylisticky vhodné najmä pre deti mladšieho školského veku.
Modlitbový denník je pomôckou k prehĺbeniu osobnej modlitby. Svoje myšlienky si môžete zapisovať a tak spätne si môžete pozrieť a spoznať cesty viery, ktorými vás Boh vedie.
Dnes sa mi zdá vzdialené obdobie, v ktorom som tieto duchovné pokyny písal. Akoby to bolo veľmi dávno. Keď som si ich teraz po ôsmich rokoch prečítal, uvedomujem si, že som prešiel radikálnymi zmenami. Prešiel cez trápenie k slobode, cez depresiu k pokoju, cez zúfalstvo k nádeji. Určite to bolo pre mňa obdobie očisťovania.
„Ak máte dojem, že kresťanstvo nemá na ľudstvo skoro nijaký vplyv, je to len preto, že mnohí kresťania žijú v presvedčení, že v podstate zabíjame čas, kým sa Ježiš vráti a všetkých nás vezme do neba. Len tak si posedávame, ako keď ľudia na letisku čakajú na let.
Komentár k modlitbe Otčenáš.
Nejedného čitateľa možno prekvapí fakt, že z vyše 30 000 uzdravení v Lurdoch bolo za 150 rokov od zjavení uznaných za zázraky len 67. Aj to však svedčí o opatrnosti, s akou Katolícka cirkev pristupuje k udalostiam, ktoré zdanlivo či skutočne presahujú prirodzenosť človeka.
Uprostred mnohých problémov a ťažkostí, si možno pomyslíme: „Keby sa to tak teraz dalo všetko do poriadku. Samo…“ Ale nefunguje to. A práve to môže dostať naše srdce do krízy. Nutnosť riešiť, namáhať sa, znášať, padať i vstávať nás bolí a možno až volá k vzbure: „Načo to všetko!
Našich kňazov neraz vidíme (a často sa tak vidia aj oni sami) veľmi ľudskou optikou. Opravujú, zariaďujú, vybavujú, zháňajú... A mnohí sú unavení, znechutení... Scott Hahn svojím biblickým pohľadom na kňazstvo a na kňaza akoby priniesol svieži vánok. Kňaz ako otec, kňaz ako živiteľ, ako učiteľ, ako bojovník, ako sudca, ako ženích, ako brat...
Mária Celesta Crostarosa cez svoje meditácie nás priam núti urobiť niečo, čo je pre dnešného človeka ťažké, resp. nemožné alebo aspoň nedosiahnuteľné... Núti nás kontemplovať a zastaviť sa. Zastaviť sa v hluku okolo nás. Zastaviť sa v dennej uponáhľanosti a upriamiť svoj pohľad na Krista. Na Božieho Syna. Na Máriinho Syna.
Chlapec túži žiť vo svete, ktorý je bezpečný. Vďaka otcovi. Mládenec chce prežívať dobrodružstvá vo svete, ktorý zvláda, kde sa uisťuje, že „má na to“. Toto uistenie mu dáva jeho otec. Bojovník využíva svoju silu na ochranu slabých, na konanie dobra. Ak má nad sebou múdreho a silného kráľa. Milenec sa necháva očariť krásou, dobrom... A napokon aj ženou.
Odkedy sa písané cirkevné dejiny stali obeťou predpojatých filtrov protestantskej, osvietenskej, nacistickej, komunistickej i liberálnej historiografie, zrodila sa čierna legenda o Cirkvi. Niekedy dokonca vyvoláva dojem, že je ňou vedomie ľudí infikované definitívne a nezvratne.
„Kto vlastne som?“ Taká otázka nám môže pripadať ako banálna, takmer detinská fráza. Ženy si na ňu napokon odpovedajú samy: „Som matka.“ „Som účtovníčka.“ „Som rehoľná sestra.“ „Pravdaže viem, kto som...“ A predsa to nevieme. V kútiku každého ženského srdca sa skrýva túžba po niečom viac. „Som iba matka? Iba manželka?
„Nikdy som nepovedal, že ty si ukradol tie peniaze.“ Príkladom tejto jednoduchej vety, ktorú si možno vysvetľovať mnohými spôsobmi, začína Patrick Madrid svoju knihu, ktorej „cieľom je pomôcť vám viesť účinný dialóg s tými mnohými úprimnými a dobrými ľuďmi, ktorí chcú slúžiť Bohu a ktorí sa chcú pridŕžať toho, čo nás učí Písmo.
Carl Anderson a Mons. Eduardo Chávez v knihe Panna Mária Guadalupská: Matka civilizácie lásky hovoria o histórii Panny Márie Guadalupskej od 16. storočia po súčasnosť a rozprávajú o tom, že jej posolstvo bolo a stále je dôležitým katalyzátorom náboženskej a kultúrnej premeny.
40 prejavov katolíckej nábožnosti a ich korene v Biblii. Ak chce niekto o sebe povedať, že je dobrý katolík, nestačí nedeľná svätá omša, raz za čas svätá spoveď a prijatie Eucharistie. Je potrebné oveľa viac – každodenný život s Kristom.
Kniha "Vyslobodení" predstavuje praktický a vierou naplnený návod, ako sa majú kresťania vo svojom živote zbaviť vplyvu diabla. Kniha ponúka dobré rady, ako môžeme pomôcť iným vyslobodiť sa spod vplyvu zlých duchov. Je to povinné čítanie pre každého, kto chce prežívať plnosť duchovnej slobody, ktorú nám Ježiš získal svojou smrťou a zmŕtvychvstaním.
Autor sa opiera o Sväté písmo, dejiny a logiku. Ponúka jasné a presvedčivé dôvody, aby sme prijali katolícku vieru a s láskou i radosťou ju bránili. Opäť ukazuje nielen to, čo máme povedať, ale aj ako to povedať. Je to povinné čítanie pre katolíkov, ktorí chcú vysvetľovať vieru, ktorej sa držia a ktorú pestujú.
Pamätaj, že v ľudskej duši milujem väčšmi drobinu čistej lásky než všetky dary, ktoré vlastní. Dary milujem ako moje bohatstvá v dušiach, ktoré ich obdržali a v ktorých som ich uložil. Ako od svojich pokladníčok od nich žiadam, aby sa o ne verne starali.