Dejový rámec románu nie je iba zamotanou detektívnou zápletkou, ale aj priestorom odhaľovania zložitých etických dilem, ktoré v modernej spoločnosti sprevádzajú verejnú i osobnú starostlivosť o zdravie.
Autori najskôr chceli iba porozprávať zaujímavý a čitateľsky príťažlivý príbeh o malej záhade, ktorá sa vynorila vo francúzskej dedinke Rennes-le-Château koncom 19. storočia, keď sa pri rekonštrukcii miestneho kostola našli aj šifrované dokumenty.
Hlavná hrdinka tohto pútavého príbehu vstupuje na scénu vo chvíli, keď ju jej nevlastní bratia odprevádzajú na dvor čínskeho cisára, kde sa má stať jednou z jeho manželiek piateho stupňa, čiže príslušníčkou jeho početného háremu. V 6. storočí po Kr. to bolo pre čínske dievča z urodzenej rodiny veľké vyznamenanie, čomu predchádzala osobitná výchova.
Po vyše sedem storočí sa Turínske plátno pokladalo za drahocennú relikviu s odtlačkom tela ukrižovaného Ježiša Krista. V roku 1988 laboratórne skúšky definitívne potvrdili, že plátno nemôže pochádzať spred roku 1260 n.l. Podľa názoru autorov sa však Turínske plátno spája s tzv.
Cynthia je ešte mladá a atraktívna, keď ju jedného dňa zastihne správa o manželovej smrti pri autonehode. O výchovu syna Brandona sa delí so svojou mamou, ktorá tiež nedávno ovdovela, a usiluje sa nájsť útechu v povolaní psychologickej poradkyne. Čas síce pomaly hojí rany, no prázdnota, ktorá zostala v srdci, znepokojuje.
Kniha je reedíciou dvoch románov z rokov 1966 a 1967 od známeho slovenského spisovateľa.