Autor: Martin Vozár, Jozef Komorník
Vydavateľstvo: KARTPRINT
EAN: 9788089553075
Cieľom publikácie, ktorú napísali Mgr. Martin Vozár, PhD. (odborný asistent pôsobiaci na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave, ktorý má praktické skúsenosti z bankového prostredia, ako aj z prostredia oceňovania firiem a finančných trhov) a dekan Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave a súčasne vedúci Katedry ekonómie a financií prof.
čítať viacMartin Mariš
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre 2019 13,59 €neznámy autor
PORADCA PODNIKATEĽA 2019 22,64 €Beáta Bednárová; Anna Šlosárová
WOLTERS KLUWER SK 2016 12,45 €Cieľom publikácie, ktorú napísali Mgr. Martin Vozár, PhD. (odborný asistent pôsobiaci na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave, ktorý má praktické skúsenosti z bankového prostredia, ako aj z prostredia oceňovania firiem a finančných trhov) a dekan Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave a súčasne vedúci Katedry ekonómie a financií prof. RNDr. Jozef Komorník, DrSc. je poskytnúť ucelený pohľad na základnú metódu oceňovania firiem - metódu diskontovaných peňažných tokov (DCF metóda). V publikácii je ponechaný priestor aj pre vysvetlenie ostatných prístupov oceňovania podnikov, ktoré sa v praxi používajú (metódy cenových násobkov, metóda účtovnej hodnoty a dividendový diskontný model). Kniha ponúka teoretické vymedzenia, ako aj praktické aplikácie oceňovacích techník. Je tu poukázané na základné postupy ocenenia firiem, ako napr. na finančné plánovanie, určenie vhodnej diskontnej sadzby, či výpočet tzv. pokračujúcej hodnoty. Ocenenie nehmotného majetku firiem je v súčasnosti stredobodom diskusií akademickej, ako aj odbornej verejnosti. Aj tejto kategórii aktív je venovaný v publikácii značný priestor, nakoľko podiel hodnoty nehmotných aktív na celkovej hodnote firiem významne rastie. Legislatívna úprava oceňovania firiem na Slovensku je v publikácii rovnako podrobne rozobraná. V posledných kapitolách je na praktickom príklade ocenenia firmy Apple Inc. čitateľovi predostretý možný spôsob využitia ocenenia firmy metódou DCF pre účely výpočtu hodnoty verejne obchodovanej spoločnosti. Táto publikácia je určená tak študentom Fakulty managementu Univerzity Komenského, ako aj širokej odbornej verejnosti.