Autor: Ivan Jakabčic
Vydavateľstvo: PhDr. Milan Štefanko - IRIS 2002
EAN: 9788089018345
Poznatky vývinovej psychológie umožňujú pedagógovi lepšie poznať dieťa, ktoré učí a vychováva. Žiaduci efekt výchovno-vyučovacej činnosti môžeme očakávať len vtedy, ak spôsob realizácie tejto činnosti zodpovedá dosiahnutej vývinovej úrovni dieťaťa, ak požiadavky, ktoré na dieťa kladieme sú primerané jeho možnostiam a dieťa je reálne schopné ich splniť.
čítať viacPoznatky vývinovej psychológie umožňujú pedagógovi lepšie poznať dieťa, ktoré učí a vychováva. Žiaduci efekt výchovno-vyučovacej činnosti môžeme očakávať len vtedy, ak spôsob realizácie tejto činnosti zodpovedá dosiahnutej vývinovej úrovni dieťaťa, ak požiadavky, ktoré na dieťa kladieme sú primerané jeho možnostiam a dieťa je reálne schopné ich splniť. Často môže úroveň vývinu žiaka zodpovedať úrovni normy daného veku, ale nemusí byť v súlade s jeho reálnymi predpokladmi - žiak má na viac ako momentálne dosahuje. Úlohou vychovávateľa, učiteľa je snažiť sa poznať potenciál dieťaťa a napomáhať mu k jeho najplnšiemu rozvinutiu. Z obsahu: Predmet vývinovej psychológie. Význam vývinovej psychológie pre pedagogickú prax. Psychický vývin a jeho podmienky. Zrenie a učenie. Vývinová kríza. Periodizácia psychického vývinu. Štádiá morálneho vývinu a pod. Poruchy vývinu.