0

Knihy

Etika médií

Etika médií

Autor: Anna Remišová
Vydavateľstvo: KALLIGRAM 2010
EAN: 9788081013768

„Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálnej deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať.

čítať viac

Ďalšie vydania a podobné tituly

Strategie sociálních médií

Strategie sociálních médií

Julie Atherton

Lingea 2022 29,20 €
Geologie médií

Geologie médií

Parrika Jussi

Univerzita Karlova 2020 15,95 €
Dějiny českých médií

Dějiny českých médií

Petr Bednařík; Jan Jirák; Barbara Köpplová

GRADA 2019 20 €
Dostupnosť:
Na sklade, posielame ihneď

Dostupnosť v kníhkupectve:
Academia, Bratislava - áno Pergamen, Senec - nie

5 €
 

Viac o knihe

„Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálnej deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať. Tak ako každá iná pracovná činnosť, aj mediálna tvorba je spojená s morálkou, ktorá je jedným z rozhodujúcich faktorov vplývajúcich na kvalitu ľudského života.“

Anna Remišová




Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja – kvalitnej literatúry, ale aj odborných diskusií na túto tému je teda málo. Cieľom knihy je ukázať a dokázať, že médiá sú predovšetkým spoločenským fenoménom, ktorý zásadným spôsobom ovplyvňuje kvalitu života miliárd ľudí, nezávisle od toho, či si to uvedomujú alebo nie. Z postavenia médií v spoločnosti vyplýva aj požiadavka, aby sa v mediálnej činnosti striktne dodržiavala etika.

Zámerom autorky je ukázať profesiu žurnalistu a iných pracovných aktivít v mediálnej oblasti v súvislosti so spoločenskými procesmi, najmä ekonomickými, ktoré markantným spôsobom menia obsah žurnalistiky a mediálnej tvorby. Autorka nesúhlasí so zjednodušeným pripisovaním zodpovednosti za negatívne javy v žurnalistike a médiách len novinárom a mediálnym pracovníkom. Novinári a mediálni pracovníci nepracujú vo vákuu. Svet žurnalistiky a médií v dominantnej miere ovplyvňujú vlastníci mediálnych podnikov, pričom vlastníctvo médií je už niekoľko desaťročí záležitosťou nepočetnej skupiny ľudí.

Kniha je určená všetkým, ktorí sa zaujímajú o oblasť médií v súčasnej etape globalizácie, predovšetkým však študentom masmediálnych štúdií, mediálnej komunikácie a žurnalistiky ako východisko pri osvojovaní si profesijnej etiky v ich budúcej práci. Takisto je vhodná pre všetkých žurnalistov a mediálnych pracovníkov, ktorí majú záujem konfrontovať svoje vlastné poznanie a skúsenosti z mediálnej praxe s predloženým prístupom k skúmaniu etiky žurnalistiky a etiky médií. Nemenej prospešná by mohla byť pre tých, čo sa venujú mediálnej výchove, ktorá sa rozbieha už i v našich podmienkach.

VYDAVATEĽSTVO KALLIGRAM
ROK VYDANIA 2010
ISBN 978-80-8101-376-8
JAZYK slovenský
POČET STRÁN 312
VÄZBA tvrdá
ROZMER 224 × 154 × 21 mm
HMOTNOSŤ 586 g

Ďalšie tituly od autora Anna Remišová

Vademékum podnikateľskej etiky

Vademékum podnikateľskej etiky

Anna Remišová

15,23 € Sprint dva 2017
Súčasné trendy podnikateľskej etiky

Súčasné trendy podnikateľskej etiky

Anna Remišová

4,56 € WOLTERS KLUWER SK 2015
Etika a ekonomika

Etika a ekonomika

Anna Remišová

14,85 € KALLIGRAM 2011
Etika médií

Etika médií

Anna Remišová

5 € KALLIGRAM 2010