Autor: Eleonora Fendeková
Vydavateľstvo: IURA EDITION 2008
EAN: 9788080781804
Cieľom vysokoškolskej učebnice je sprostredkovať kvantitatívny pohľad na štúdium mikroekonómie. Autor prezentuje najskôr teoretickú koncepciu mikroekonomického modelu trhovej rovnováhy medzi subjektom dopytu – spotrebiteľom a subjektom ponuky – firmou.
čítať viacJindřich Špička
Nakladatelství C.H.Beck-CZ 2017 19,30 €Cieľom vysokoškolskej učebnice je sprostredkovať kvantitatívny pohľad na štúdium mikroekonómie. Autor prezentuje najskôr teoretickú koncepciu mikroekonomického modelu trhovej rovnováhy medzi subjektom dopytu – spotrebiteľom a subjektom ponuky – firmou. Potom upriamuje pozornosť na modelovanie správania spotrebiteľa a princíp voľby jeho optimálnej spotrebnej stratégie a napokon rozoberá modely optimálneho správania firmy v prostredí dokonalej i nedokonalej konkurencie. Publikácia je doplnená prípadovými štúdiami, ktoré ilustrujú aplikačné možnosti mikroekonomickej analýzy pri riešení netriviálnych problémov rozhodovania. Učebnica je určená najmä pre študentov špecializujúcich sa na operačný výskum a ekonometriu na Ekonomickej univerzite v Bratislave, ako aj pre záujemcov z ďalších ekonomicky orientovaných fakúlt.