Autor: Aurel Hrabušický
Vydavateľstvo: SLOVART 2018
EAN: 9788055634654
Milan Tittel (2. 10. 1966, Litomyšl) je popredný slovenský umelec svojej generácie. V povedomí širokej kultúrnej verejnosti to však nie je príliš známe: jeho umelecký prínos bol rozptýlený najmä v skupinových aktivitách. Milan Tittel je totiž kolektívny hráč a svoju tvorbu predstavoval takmer výlučne v spolupráci s inými výtvarníkmi.
čítať viacIveta Zuskinová
Spoločnosť priateľov Múzea liptovskej dediny O.Z. 2019 19,80 €Milan Tittel (2. 10. 1966, Litomyšl) je popredný slovenský umelec svojej generácie. V povedomí širokej kultúrnej verejnosti to však nie je príliš známe: jeho umelecký prínos bol rozptýlený najmä v skupinových aktivitách. Milan Tittel je totiž kolektívny hráč a svoju tvorbu predstavoval takmer výlučne v spolupráci s inými výtvarníkmi. Až v posledných rokoch sa výrazne odlíšil od ostatných, aj vďaka sústavnej prezentácii na sociálnych sieťach. Milan Tittel sa stal facebookovým umelcom, vo svojej generácii ojedinelým.
Milan Tittel je tiež preformerom a videoumelcom. V poslednom čase najviac pracuje s nájdenými objektmi (môžu to byť aj živé organizmy a ľudské „živé sochy"), prípadne s ich kombináciami. Niektoré diela odkazujú na bizarné neodadaistické zostavy predmetov, ale najzaujímavejšie si pohrávajú s efemérnymi prvkami a hmotami, stelesňujú tak akúsi zenovú meditáciu v materiáli.
Milan Tittel (October 10, 1966, Litomyšl) is one of the most prominent Slovak artists of his generation. However, the general public is not aware of this fact because his artistic talent was diffused, especially within group activities. Milan Tittel is a team player and he presents his work almost exclusively in cooperation with other artists. However, thanks to constant social network exposure, he has recently begun to distinguish himself from others. He has become a facebook artist, a rare accomplishment in his generation.
Tittel is also a performer and video-artist. Recently he has focused on objet trouvé - found objects (including living organisms and human "living statues") and their combinations. Some works refer to bizarre neo-Dadaistic combinations of objects, but the most interesting ones play with ephemeral elements and masses, thus embodying a kind of Zen meditation.