„Teraz som matka a zároveň vydatá žena, no nie tak dávno som žila mimo zákon.“ Týmito slovami začína Bianca svoj príbeh o neľahkom – zločineckom – dospievaní v Ríme. Keď príde o rodičov, nechá školu, nájde si slabo platenú prácu a obklopí sa nesprávnou spoločnosťou.
Druhá kniha z Neapolskej ságy začína vo chvíli, keď Elena spolu so svojou „geniálnou priateľkou“ Lilou nechávajú za sebou svoje klaustrofobické dievčenstvo a vstupujú do sveta búrlivej mladej dospelosti, ktorú sprevádza láska, strata a zmätok. Na pozadí Neapola 60. a 70. rokov sa predtým nerozlučné priateľky vyberajú každá svojou cestou.
„Nepoznám nikoho, kto by poviedky Lucie Berlin nechcel čítať.“ ?
Kniha írskej spisovateľky Danielle McLaughlin poteší milovníkov Alice Munroovej, Anne Enrightovej a Williama Trevora. Rozprávačky a rozprávači príbehov sa na svet dívajú originálnym spôsobom a vnímajú tak zvláštne okamihy lásky, zrady a prelomových momentov v životoch obyčajných ľudí.
Kde všade môže číhať náhoda, ktorá rozhodne, či jeden ľudský život skončí, alebo či bude pokračovať ďalej? Román Všetkým dňom koniec sa skladá z piatich „kníh“, v ktorých sa osud hlavnej hrdinky uzatvára iným spôsobom. Ako sa to mohlo stať inak? Čo keby?
Ilona Švihlíková uvažuje o soudobé globální krizové kapitalistické realitě jako o skutečně přelomové době, kdy se nebývale vyhrocují nerovnoměrnosti, asymetrie i nespravedlnosti. Autorka pokračuje v kritickém náhledu překonávajícím omezené mantinely mainstreamové ekonomické i politické vědy, a to s využitím systémového přístupu a teorie chaosu.
Poviedka Zadie Smith nám predstavuje príbeh mladej ženy Fatou, ktorá pracuje ako domáca v rodine Derawalovcov a jej život je únikom z jedného otroctva do druhého. Príbeh Fatou sa začína aj končí pred Kambodžskou ambasádou, ktorá sa objavila vo Willesdene v severozápadnom Londýne.
Neapol na konci päťdesiatych rokov. Dve dievčatá vyrastajú vo svete chudoby a násilia, v uzavretom vesmíre, v ktorom je nutné prispôsobiť sa, dodržiavať pravidlá a zvyky, byť ako ostatní. Dve dievčatá, od začiatku iné, k sebe nachádzajú cestu, až sa stanú neoddeliteľnými. Elena je pekná a svetlovlasá.
Poviedky Jamie QuatrosaodohrávajúnajuhuSpojenýchštátov. Pätnásťprepojenýchpríbehov je nielen o nevere, spiritualite, sexualite a Bohu. Jamie Quatropíše o postaveníženy, jejtúžbach, rodine a výchovedetí v súčasnomsvete s veľkoudávkoučiernehohumoru a nadhľadu, ktorý je pre obyčajnéproblémybežnéhoživotanesmiernedôležitý.
Všetci žijeme dva paralelné životy: jeden, ktorý každodenne prežívame a druhý, o ktorom si myslíme, že by sme ho mali alebo mohli žiť. Nech sa akokoľvek snažíme žiť v prítomnosti, nežitému životu sa nedokážeme vyhnúť, ťahá sa za nami ako tieň. A tento tieň sa môže stať príbehom nášho života: žalospevom za nesplnenými potrebami a obetovanými túžbami.
Shimura-san žije svoj osamelý a usporiadaný život na predmestí Nagasaki. Jedného dňa však zistí, že sa mu v byte premiestňujú veci a miznú potraviny z chladničky. Žeby ho navštevoval prízrak? Alebo začal trpieť z jednotvárnosti svojho života halucináciami?
Viedeň je v roku 1902 hlavným mestom monarchie, ktoré žije umením, filozofiou, hudbou a vedou. Na zlaté mesto secesie však vrhá tieň podozrivá vražda. Polícia si zavolá na pomoc mladého lekára Maxa Liebermanna, ktorý je žiakom Sigmunda Freuda. Ako môže znalosť psychológie a hypnózy pomôcť pri riešení záhady vraždy krásnej mladej ženy?
Všetko sa udialo, kým si vyspával opicu Ak ste dlho bez priateľky, zdá sa vám to ako najhoršia vec na svete. Ale ak žijete v Nemecku v roku 1931, tak to pravdepodobne tá najhoršia vec na svete nie je.
Anna a Max, trinásťroční občania Východného Nemecka, vyrazia na cestu. Rozhodnú sa utiecť z detstva, zo systému, ktorému neveria, od rodičov, ktorí sa s nimi nerozprávajú. Stopujú ošarpanými, sivými a spustnutými krajinami východného bloku, aby sa dostali k Čiernemu moru, po ktorom chcú na tureckej lodi preplávať na druhú stranu železnej opony.
Poviedky Tessy Hadley sú o láske, o stereotypoch, ktoré si s ňou spájame a ktoré takmer nikdy nie sú pravdivé. Každý príbeh je citlivou štúdiou ľudských problémov a vzťahov – medzi partnermi, rodičmi a deťmi, súrodencami, priateľmi. Sú príbehmi o strachu zo straty ideálov a poviedkami o ilúziách, ktoré sme už stratili.
Ak máte na hlave klobúk, získate nespornú prevahu nad tými, čo ho nemajú Tristan Bernard Román MITTERANDOV KLOBÚK je príbehom piatich ľudí, ktorí vďaka náhodnému stretnutiu s klobúkom francúzskej hlavy štátu menia svoj život. Všetko sa začína, keď sa prácou ubitý účtovník Daniel Mercier rozhodne povečerať v reštaurácii.
Ve svých temně laděných, absurdních povídkách hledá slovenský prozaik a loňský finalista ceny Anasoft litera Ondrej Štefánik (nar. 1978) s postmoderní vervou smysl života, který mu s postmoderní obratností také uniká.
Mŕtvy básnik nepíše. Preto je dôležité zostať nažive. Zbierka esejí a článkov popredného súčasného francúzskeho básnika a prozaika Michela Houellebecqa ponúka autorov chladný, často zábavný, vždy prenikavý pohľad na aspekty modernity. Poslaním človeka je zostať nažive.
V Knihe krátkych lások, čo trvajú večne sa spája osem príbehov. Portrétov dievčat a žien, ktoré zanechali v živote rozprávača hlbokú stopu. Bezmenný muž vyrástol v sovietskom sirotinci a svoje krátke lásky, často jednostranné a platonické, opisuje jednoducho a výstižne.
„Výrečnejšie ako mlčanie, slobodnejšie ako vysielač a juvenilnejšie než justícia.“ Britský novinár Jon Ronson sa dobrovoľne vydáva na potulky s predstaviteľmi rôznych krajných politických názorov.