Výber slovenských hier preložených do francúzskeho jazyka predstaví frankofónnej oblasti dielo Milana Lasicu a Júlia Satinského (Deň radosti), Stanislava Štepku (Generál), Viliama Klimáčka (Hypermarket), Silvestra Lavríka (Uschni, láska moja), Petra Pavlaca (3.3.3.), Karola Horáka (La musica) a Jany Bodnárovej (Sobotná noc).
Divadelné ročenky dokumentujú činnosť divadiel a tvorcov v danej sezóne podľa databázy a dokumentácie Divadelného ústavu.
„Kniha Ivety Škripkovej prebúdza chuť hľadať a objavovať nové veci. A ako abeceda: Čitateľ sa v nej veľmi ľahko a dobre orientuje. D ako divadlo: Autorka po malých krôčikoch umožňuje čitateľovi spoznať základy divadelnej praxe, divadelnej terminológie, vysvetlí význam a poslanie tvorivého tímu, ale aj radových zamestnancov divadla.
Hry Ondreja Šulaja sú knižným výberom dosiaľ nepublikovaných autorových hier, ktoré vznikali v rozmedzí rokov 1975 – 2010.
Krištof Jacek Kozak (1969) je slovinský literárny historik, teatrológ a pedagóg. Špecializuje sa na problematiku súčasnej drámy, predovšetkým tragédie. Tomuto žánru sa venuje aj vo svojej teoretickej knihe Príťažlivá osudovosť: subjekt a tragédia, ktorá práve vychádza v slovenskom preklade Romany Maruškovej v Divadelnom ústave v edícii Svetové divadlo.
Najvýznamnejšia pôvodná publikácia svojho druhu na Slovensku za posledné desiatky rokov prináša komplexný pohľad na vývoj slovenskej drámy od počiatku profesionálneho divadla u nás po súčasnosť.
KIOSK II – Divadelné festivaly na Slovensku CD-Rom + katalóg / DÚ 2009 Po úspešnom projekte KIOSK I vydal Divadelný ústav katalóg a multimediálny cd-rom KIOSK II – FESTIVALS v slovenskom a anglickom jazyku.
Štvrtý diel čítanky o divadelnej réžii z pera významného režiséra a pedagóga Petra Scherhaufera dopĺňa už vydané tri časti systematického súboru teoretických statí a spisov o divadelnej réžii, estetike a režisérskych osobnostiach svetového divadla. Tentoraz prináša prehľad o réžii v 20. storočí až po súčasnosť európskeho a amerického divadla.
Zbierka esejí profesora Milana Lukeša, reflektujúcich predovšetkým prelom 20. a 21. storočia, predstavuje konzistentné myslenie autora v širších filozoficko-politických súvislostiach a prináša obraz divadla a spoločnosti danej doby. Zbierka je unikátnym sprievodcom po českom aj svetovom divadle a spoločnosti.
Zbierka divadelných hier predstavuje tvorbu nezávislého divadla, ktoré si už niekoľko rokov vytvára svojský priestor v rámci slovenského divadelného sveta: precízne, cieľavedome a s veľkým úspechom.
Stanislav Vrbka bol kritikom, pre ktorého systematická každodenná umeleckokritická činnosť nebola len zamestnaním, ale najmä nadosobným zameraním.