Hudobná tvorba Eugena Suchoňa tvorí ťažiskový pilier novodobej slovenskej hudobnej kultúry. Suchoň bol však po desaťročia aktívny aj ako pedagóg a vo svojej pedagogickej práci sa opieral o vlastné hudobnoteoretické práce, ktoré sprevádzali jeho vyučovanie.
Spoločná publikácia Hudobného centra a Vysokej školy múzických umení prinesie revidované vydanie jednej z ťažiskových prác slovenskej muzikológie z pera slovenského skladateľa, muzikológa a hudobného historika Ivana Hrušovského. Kniha vznikla na sklonku 50. rokov 20.
Kontrapunkt Diethera de la Motteho vychádza z rovnakej didaktickej metódy ako jeho v zahraničí úspešná Náuka o harmónii: učebnica, ktorá nestanovuje žiadne pravidlá, ale ukazuje, ako komponovali určití skladatelia v rôznych obdobiach. V Kontrapunkte sa predstavujú tri nezávislé teoretické systémy: Josquin, Bach a Nová hudba.
Kniha spomienok Kruhy Miloša Jurkoviča predstavuje ďalší hodnotný príspevok k budovaniu hudobnej a kultúrnej pamäti Slovenska predovšetkým v druhej polovici minulého storočia.
Dvojzväzkový titul je prvou vyčerpávajúcou publikáciou, ktorá je venovaná tvorbe a názorom Ilju Zeljenku, ťažiskovej osobnosti slovenskej hudobnej povojnovej avantgardy, ako aj ťažiskového autora filmovej hudby.
Súborné vydanie (ed. Peter Michalovič) Tak, ako je nesmierne zaujímavá a obdivuhodná osobnosť národného umelca JUDr. Janka Blaha (15. 9. 1901 Skalica 24. 4. 1981 Bratislava), prvého slovenského profesionálneho operného speváka, podobne môžeme za obdivuhodné považovať i jeho zberateľské dielo.
Hudobné centrum predstavuje novú knihu muzikologičky Agaty Schindlerovej, ktorá je výsledkom vyše dvadsaťročného bádania v archívoch po celom svete. Kniha prináša životné príbehy šiestich hudobníkov a tanečnice, pochádzajúcich z bývalého Československa, ľudí, ktorí milovali umenie, ale aj bojovali o svoj holý život.
Slovenskej hudobnej obci predkladáme kľúčové teoretické dielo skladateľa Oliviera Messiaena Technique de mon langage musical. Technika môjho hudobného jazyka je dielom 33-ročného Messiaena (dokončil ju v lete 1942 a tlačou vyšla o dva roky neskôr).
Ján Levoslav Bella komponoval svetskú aj cirkevnú hudbu. Z jeho početných omšových kompozícií pre rôzne obsadenie sa mnohé stratili, preto dnes z tejto tvorby poznáme iba niekoľko diel, ku ktorým sa radí aj vokálno-orchestrálna Omša C dur, latinsky Missa in C pre sóla, zbor, orchester a harmónium/organ.
Ambíciou publikácie je zmapovať miesta, osobnosti, súbory a udalosti, ktoré v Bratislave – nazývanej aj „mestom hudby“ – súvisia s klasickou hudbou, ako aj s ďalšími hudobnými žánrami.
Predkladaná práca Ivana Paríka pozostáva z dvoch druhov textov. Prvú skupinu predstavujú spomienkové "texty z kufríka". Druhú skupinu textov tvoria úvahy, písané pri najrozmanitejších spoločenských príležitostiach.
Th item MUS LVI 68, comprising several independent pieces from the musical heritage of Alexander Albrecht, which is deposited in the Slovak National Museum-Music Museum, includes also one juvenile vocal-symphonic piece of the authors. Missa in C by Alexander Albrecht, a pupil of the Royal Hungarian Catholic Grammar School by the Poor Clares, was composed for mixed choir, strings and organ.
Slovenský klavirista, organista, komorný hráč, hudobný skladateľ a pedagóg venoval veľkú časť svojej tvorby deťom, zborovým telesám a folklórnym súborom. K tejto tvorbe ho inšpirovala najmä slovenská a maďarská ľudová pieseň.
Cyklus etúd pre altovú flautu vznikol na základe požiadavky rozšírenia študijného materiálu z tvorby slovenských autorov. Doposiaľ' na Slovensku absentuovala slovenská škola na sopránovú a altovú zobcovú flautu. Etudy sú určené žiakom pre 1. - 2. ročník nižšieho sekundárneho vzdelania (bývalý 5. a 6.
Ambíciou publikácie je zmapovať miesta, osobnosti, súbory a udalosti, ktoré v Bratislave – nazývanej aj „mestom hudby“ – súvisia s klasickou hudbou, ako aj s ďalšími hudobnými žánrami.
Akordeón pri správnom ovládaní môže byť ideálnym nástrojom rozvoja hudobníka; jeho schopnosť viachlasej hry, plastickosti, rôznorodosti farieb i výrazných dynamických odtieňov je predpokladom pre bohaté interpretačné vyjadrenie.
Violista Kornel Klatt strávil v Slovenskom komornom orchestri tridsať rokov svojho života a boli to zároveň tie najslávnejšie roky orchestra, ktorý založil a viedol Bohdan Warchal.
PhDr. Ondrej Demo, CSc., významný slovenský etnomuzikológ, bol blízkym spolupracovníkom Pavla Tonkoviča a je pokračovateľom jeho koncepcie prístupu k ľudovej hudbe. Vo svojej monografii podáva komplexný obraz o Tonkovičovi ako o zakladateľovi našej povojnovej scény folklórnej hudby.