Johann Nepomuk Hummel pôsobil v jednom z najdynamickejších období dejín hudby na prelome 18. a 19. storočia. Monografia od amerického muzikológa, pedagóga a interpreta Marka Krolla je prvou v anglickom jazyku, ktorá sa zaoberá Hummelovou kariérou v jej celistvosti.
Husľový virtuóz, skladateľ, prešporský rodák Miska Hauser (1820 – 1887) bol nepochybne prvým hudobníkom, ktorého umenie zaznelo na všetkých obývaných kontinentoch.
Hudobné centrum prináša slovenským čitateľom po šesťdesiatich rokoch nové revidované vydanie kľúčového diela 20. storočia o klavírnom umení v pôvodnom preklade Zory Jesenskej.
Snahou editora Vladimíra Godára bolo sústrediť do jednej publikácie premeny reflexie spätej s osobnosťou a tvorbou Mikuláša Moyzesa (1872 – 1944) v čo najväčšej šírke, pri príležitosti 150. výročia narodenia Mikuláša Moyzesa.
O významných väzbách jednej z hlavných skladateľských osobností hudby 20. storočia, Bélu Bartóka na Slovensko prináša svedectvo nový titul Bartók a Slovensko z edície Pramene.
Dielo ťažiskovej osobnosti hnutia pre historickú interpretáciu starej hudby, venované interpretácii diel kľúčových osobností hudobnej minulosti.
Zbierka slovenských ľudových piesní Bélu Bartóka je výsledkom dvanásťročnej zberateľskej práce, ktorú realizoval etnomuzikológ a skladateľ v rokoch 1906 – 1918 predovšetkým v nitrianskej, hontianskej, pohronskej a podpolianskej oblasti.
Ďalšia publikácia z edície Pramene, kniha Miro Bázlik - Spektrá života, prináša v prehľade život a dielo výnimočného slovenského skladateľa a klaviristu, Mira Bázlika, autora opery Peter a Lucia, oratoriálnej, komornej, symfonickej, elektroakustickej či filmovej hudby. Pri príležitosti jeho 90.
Prvý diel trojzväzkovej monografie. Kniha čitateľovi predkladá vlastnú, presvedčivými argumentmi podloženú periodizáciu hudby v 19. storočí, opierajúcu sa o presnú terminológiu, výstižné pomenovanie ideových trendov a umeleckých štýlov či načrtnutie politicko-spoločenského kontextu. Silnú osobnostnú pečať autorky cítiť aj v koncipovaní vývoja piesne v 19.
Kniha Jany Laslavíkovej vychádza v roku osláv storočnice Slovenského národného divadla a osvetľuje etapu predchodcu našej národnej inštitúcie Mestského divadla, dnešnej Historickej budovy SND.
Viliam Kořínek patril k prvým významným slovenským husľovým pedagógom a bol prvým kodifikátorom metodiky hry na husliach. Zaoberal sa nielen dosiahnutím remeselnej zručnosti prostredníctvom systematického a vytrvalého cvičenia, ale apeloval aj na rozvoj umeleckej osobnosti žiaka. Kořínek pôvodne zamýšľal svoju Metodiku hry na husliach ako učebnicu pre študentov 5.
Tretie vydanie úspešnej učebnice štvorice renomovaných pedagógov hry na akordeóne, ktorá poskytuje celistvý súbor rád a pokynov pre učiteľov a žiakov reflektujúci vývoj nástroja a pedagogiky pre akordeón.
Tretie, revidované vydanie populárnej zbierky cvičení od známeho klavírneho virtuóza a pedagóga.
Ladislav Stanček patril ku skladateľskej generácii, ktorá na Slovensku kládla základy profesionálneho hudobného života a ktorá napokon paradoxne ostala azda najmenej známou generáciou nášho moderného hudobného života.
Kniha venovaná nedožitým 80. narodeninám Jozefa Sixtu (1940 - 2007), kľúčovej skladateľskej osobnosti druhej polovice 20. storočia, pozostáva z niekoľkých vzácnych textov samotného skladateľa, ktorý sa prostredníctvom písaného slova vyjadroval veľmi zriedkavo.
Americký muzikológ Richard Hallowell Hoppin (1913 1991), absolvent Harvardovej univerzity (1952), bol dlhoročným profesorom hudobných dejín na Ohio State University.
Ladislav Stanček patril ku skladateľskej generácii, ktorá na Slovensku kládla základy profesionálneho hudobného života a ktorá napokon paradoxne ostala azda najmenej známou generáciou nášho moderného hudobného života.
Tretím vydaním prekladu Stručných dejín hudby od anglického autora Geralda Abrahama sa Hudobné centrum vracia ku komplexnej problematike vývoja hudby v jednotlivých kultúrach sveta.
Autor publikácie Mikuláš Jelinek pôsobil v slovenskej i nemeckej hudobnej kultúre v 2. polovici 20. storočia ako huslista, orchestrálny hráč i ako významný pedagóg husľovej hry a organizátor hudobného života. Kniha prináša dve desiatky jeho úvah z oblasti pedagogiky husľovej hry a je doplnená rozhovormi s huslistami dvoch generácií Juraja Tomku a autora.