Marenčin PT je rodinné vydavateľstvo so širokým portfóliom, v ktorom prevažuje literatúra faktu.
Výnimočným vydavateľským počinom je edícia Bratislava – Pressburg, v ktorej doteraz vyšlo vyše sto titulov. Cenná je najmä tým, že uchováva historickú pamäť o multietnickom a multikultúrnom Prešporku, o jeho lokalitách a osudoch ľudí zviazaných s týmto mestom. Tie knihy obsahujú aj vzácny obrazový materiál – stovky starých fotografií a pohľadníc zachytávajúcich miesta, ktoré už dnes neexistujú, alebo sú celkom iné. Autormi prvých kníh boli Karl Benyovszky a Tivadar Ortvay.
V ponuke okrem literatúry faktu nájdete, filozofiu, romány, detektívky, trilery, humor, kuchárky či tému víno.
Medzi ďalších významných autorov, ktorými sa môže vydavateľstvo popýšiť patria Albert Marenčin, Fedor Malík, Dana Hlavatá, Gustav Murín, Ivana Dobraková, Martina Monošová, Michal Hvorecký a mnohí ďalší. Zo zahraničných autor sem patría Henning Mankell, Amelie Nothombová či Yehuda Lahav.
Fotograf Karovič z bulvárneho denníka je svedkom vraždy mladíka na bratislavských Zlatých pieskoch. S kolegom, novinárom, sa púšťa do pátrania. Pri hľadaní svedkov preniknú do sveta mladých ľudí ponorených vo virtuálnom priestore. Obaja sú však zo starej školy. Chcú len vedieť prečo a ako ten mladý človek zomrel.
Kosztolányiho román Škovránča patrí medzi najčítanejšie a najobľúbenejšie romány modernej maďarskej literatúry. Od prvého knižného vydania (1922) vyšlo viac ako päťdesiat vydaní v pôvodnom maďarskom jazyku a ďalších 30 vydaní v 14 jazykoch. Dej románu sa odohráva počas piatich dní prvého týždňa v septembri 1899 na čoraz nudnejšej Dolnej zemi Uhorska.
Sprievodca na potulkách po atraktívnej vilovej štvrti na Bratislavskej Kalvárii a susediacom Horskom parku. Nájdeme tu najvýznamnejšie vily z najstaršieho romantického obdobia, ale aj z neskorších medzivojnových čias a najnovšie vily súčasnosti.
4. júna 1920 bola podpísaná Trianonská mierová zmluva, ktorá dala bodku za historickým Uhorskom. Zmluva priniesla strednej Európe protichodné očakávania a pocity. Na jednej strane radosť spojenú s veľkými nádejami, na druhej obavy, pocit krivdy a osudovej katastrofy. Trianon stále vyvoláva vášne a snahy po revízii.
Blížia sa voľby a osoby spriaznené s členmi odchádzajúcej vlády sa potrebujú zbaviť nepohodlných podnikateľov. V pizzerii Capone v Dunajskej Strede opäť dochádza ku krvavému masakru, tentoraz je vystrieľaná šesťčlenná skupina mafiánskeho gangu Rózsovcov. Avšak medzi dvoma náhodnými obeťami je aj Jana, ktorá v tom čase prežíva manželskú krízu s Adamom.
V čase korona krízy mnohých všeličo postihlo a niektorí sa aj nakazili. Pavol Demeš sa dobrovoľne nechal nakaziť vtipom a ironickým pohľadom na situáciu, ktorej koniec je už azda v dohľadne. Urobil dobre. Jeho denník nás presviedča o tom, že aj najvážnejšie veci sa dajú zvládnuť s humorom. O tom, že ak nám nechýba humor, nemôžeme podľahnúť panike.
Na miestach, kde ešte nedávno stáli fabriky a robotnícke štvrte, ktoré pripomínali industriálny rozmach mesta na prelome 19. a 20. storočia, dnes vyrastá nová zástavba.
Francúz má talent žiť z extrému do extrému. Celok mu neraz unikne, ale v detaile je unikátny. Marseillská sardinka upchala prístav. Malá, ale na správnom mieste. Po pitve parížskej spoločnosti v Glamour Paríža prichádza anatómia celej francúzskej spoločnosti. Sobáš literatúry, gastronómie a politiky funguje azda iba vo Francúzsku.
Evanjelický cintorín pri Kozej bráne bol založený koncom 18. storočia a nachádza sa uprostred evanjelickej štvrti, ktorú ohraničuje Župné námestie, Suché mýto, Palisády, Kozia a Šulekova ulica. Leží v blízkosti evanjelických kostolov, bývalého evanjelického lýcea a nemocnice.
Stalinov stihomam poznali desiatky miliónov ľudí. Chceli žiť ako iní ľudia na svete ale boli kruto nútení pracovať „v okovách“ a pritom spievať oslavné piesne. Až revolúcia im umožnila vstúpiť do slobodného sveta a ukázalo sa, že komunizmus a jeho ideológia nie sú schopné súperiť s demokraciou. Rozpadli sa samé od seba.
Podoby zločinu a trestu v stredovekom slobodnom kráľovskom meste Prešporku. Kniha približuje atmosféru a jednotlivé vrstvy obyvateľov stredovekého mesta, protagonistov spravodlivosti aj zločinu, načrtáva zásady uhorského a mestského trestného práva a opisuje kriminálne a súdne prípady ako aj spôsoby trestania.
Aký je život, ktorý vám neustále hádže pod nohy polená? Dokedy je človek ochotný to znášať? Aká situácia musí nastať, aby ste sa vzopreli vlastnému osudu?
Dráždivé sexi poviedky mladej ženy, ktorá miluje život, slobodu a sex. S láskou či bez nej, ale vždy vášnivo. Intímna sonda do hlavy hrdinky, ktorá sa nehanbí povedať, že sex stojí jednoducho za to. Že jeho prítomnosť ju robí šťastnou a iba vtedy sa cíti živá. Že láska a sex vždy budú patriť k sebe, no vedia existovať aj oddelene.
Ester je samostatná, slobodná, atraktívna žena, ktorá má rada sex aj sarkazmus. Zamiluje sa do neznámeho muža a sexi krásavec jej pomotá hlavu. Nič o ňom nevie, ale nedokáže myslieť na nič iné. Kým sa stretne so svojím vytúženým amantom, trávi čas s kamarátkou, kolegami a viacerými mužmi. Humor a perverznosť sú korením jej života.
Kultúrny vplyv Paríža na slovenských spisovateľov a výtvarníkov, ktorí tam mali možnosť v priebehu 20. storočia absolvovať kratší alebo dlhší pobyt, bol veľký a mal priame dosahy nielen na samotnú umeleckú tvorbu, ale aj na zmeny v uvažovaní o úlohách a postavení kultúry a na samotný životný štýl viacerých slovenských umelcov.
Prešporská história v sebe ukrýva množstvo neprebádaných zákutí, skrytých pokladov a zabudnutých osudov. Medzi také patria aj pekári, ktorí patrili k elitám mesta od stredoveku až po koniec 19. storočia. Ich mená a adresy boli všeobecne známe, mešťania od nich denne kupovali čerstvý chlieb a voňavé pečivo. Niektorí pekári svoje remeslo povýšili na umenie.
Ako sa bývalo v Bratislave na prelome 20. storočia? Čo sa jedlo, ako sa mešťania obliekali a zabávali? Autorky predstavia vily, paláce, nájomné domy, kolónie, sídliská, ich obyvateľov a životný štýl. Dozvieme sa zaujímavosti o projektantoch, nahliadneme do interiérov aj do všedného chodu domácností.
Autorovo rozprávanie o kaviarňach, krčmách a viechach, tak ako ich zažil v mladosti – v šesťdesiatych rokoch minulého storočia.
Soňa Valentová (1946), popredná predstaviteľka lyrických postáv, krehkých žien, ale i vášnivých osudových domín. V činohre SND stvárnila takmer deväťdesiat tragických i komediálnych úloh a to nielen v réžii manžela Pavla Haspru, ale aj v inscenáciách Karola L. Zachara, Petra Mikulíka, Jozefa Palku, Jozefa Bednárika, Ľubomíra Vajdičku či Romana Poláka.
Dávid bol len dieťaťom, keď zažil to, čo by nemal zažiť nikto a nikdy! Dlhé roky sa s tým snažil vyrovnať, no jeho túžba po tom, aby bol konečne milovaný a chápaný, ho zahnala tam, kde vlastne nikdy nechcel byť... Nepekný, kontroverzný, poburujúci, promiskuitný, dojemný, úprimný – ale hlavne autentický príbeh o tom, čo prežíva chlapec, ktorého zradia najbližší.