Jedinečný odkaz textov Gisely Weyde, významnej kunsthistoričky, archeologičky, maliarky, ochranárky etc., spolu s ich kritickým spracovaním je dnes nanajvýš aktuálnym a relevantným prínosom k otázkam zachovania a ochrany staviteľského a umeleckého dedičstva vo verejnom priestore, ako aj príspevkom ku scitliveniu v individuálnom vnímaní umenia mesta.
Publikácia k výstave Celok je menší ako súčet jeho častí, podobne ako formát výstavnej prezentácie i samotná architektúra pôvodnej výstavy, ktorá sa konala 26. 11. 2021 až 30. 5. 2022 v Mirbachovom paláci GMB, vychádza z výskumu tvorby neoavantgardného umelca Petra Bartoša (1938) a artikuluje i formy jeho autorskej prezentácie.
Výstavný katalóg „Pozri, Prešporok!“/„Look, Pressburg!
Publikácia Gisela Weyde. Od Atény k Hére predstavuje život, umeleckú tvorbu a kunsthistorickú prácu Gisely Weyde (1894 Košice – 1984 Halle, Nemecko), pričom sa sústreďuje predovšetkým na dvadsiate roky 20. storočia.
Publikácia sa zaoberá obrazom pôvodom talianskeho maliara Giacoma (Jacopa) Antonia Marastoniho, ktorý zobrazuje početnú rodinu bohatého obchodníka a prešporského mešťana Filipa Scherza v roku 1835 v Prešporku/Bratislave. Do správy Mestského múzea sa obraz dostal začiatkom 20. storočia, Galéria mesta Bratislavy ho získala prevodom v roku 1959.
Autorská publikácia Kataríny Poliačikovej DEŇ vznikla ako súčasť projektu Krehký archív, ktorým si GMB pripomína 60. výročie svojho vzniku. Kurátorka projektu Zuzana Jakalová usilovala o zachovanie princípu nehierarchickej pozornosti voči galérii.
Publikácia Kde sú ženy?
Pri príležitosti výstavy Edmund Gwerk, Paralely a paradoxy v Mirbachovom paláci, vydala Galéria mesta Bratislavy monografiu Edmunda Gwerka Realita je len maskou ducha. Autorka Zsófia Kiss-Szemán v publikácii prináša úplne novú interpretáciu Gwerkovej tvorby a aktivít na základe rozsiahleho výskumu, nových faktov a novoobjavenej korešpondencie.
Kniha o maliarovi a grafikovi Karlovi Frechovi (1883-1945) predstavuje jeho zaujímavý životný príbeh. Na jeho dielach môže čitateľ obdivovať neopakovateľnú atmosféru, rozprávkový charakter dnes už neexistujúcich zákutí a uličiek starej Bratislavy romantického a pokojného mesta medzi dvoma svetovými vojnami. titul je v jazyku: slovenský, nemecký, anglický, maďarský
Maliar a vizionár Anton Jasusch (1882 1965) patrí medzi popredných predstaviteľov košickej moderny, fenoménu, ktorý zahŕňal rôzne druhy umenia (výtvarné umenie, architektúra, filozofia, fotografia, divadlo, literatúra atď.) a predstavoval rôzne polohy a prejavy moderných a avantgardných smerov v 20. rokoch 20. stročia.
Hľadanie identity: Arnold Peter Weisz-Kubínčan (1898 1944) je predstaviteľom slovenského netradičného žánrového maliarstva medzivojnového obdobia. Jeho tvorba sa formovala na základe expresionistickej maľby a motivicky vychádzala predovšetkým zo slovenskej reality Oravy, Liptova a Turca.
Mira Haberernová študovala na Strednej škole umeleckého priemyslu (1953-1957) a v štúdiách pokračovala na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (1957-1963), v roku 1961 na Vysokej škole výtvarných umení v Budapešti. Postupne objavovala čaro abstrakcie so sálajúcou energiou zobrazovania prežitého.
Strom ako fenomén sa v rôznych kultúrach objavuje ako symbol, vystupuje ako stelesnenie rôznych mocností, vlastností, zastupuje celé legendy a mýty.