ThDr. Andrej Mária Čaja (nar. 1976) je kňazom medzinárodného združenia Dielo Ježiša Veľkňaza – Rodina Panny Márie. Teologické štúdia absolvoval na Pápežskej Gregoriánskej univerzite v Ríme, ktoré ukončil dizertačnou prácou v roku 2009. Je autorom monografií: Panna Mária vo Svätom písme a Panna Mária v Božom pláne spásy.
Pravé svetlo prišlo na svet... A svetlo vo tmách svieti a tmy ho neprijali (Jn r, 9.4-5). Akoby nám Ján svojím Prológom túžil prerozprávať osud uboleného Jóba, ktorý volá: Svetlo je opäť bližšie áko vo tmách som si lôžko pripravil (Jób 17,12-13).
Tak, ako Boh pri stvorení ukryl do vnútra človeka svoj obraz (Gn 1,27), tak ukryl do vnútra Cirkvi Eucharistiu.
Kedy ste naposledy videli rozkvitnutý kvet? Kedy ste sledovali poletujúceho motýľa? Kedy naposledy ste sa zastavili a vnímali krásu, ktorá sa okolo vás nachádza?
Je ťažké ohlasovať dnes Božie slovo vo ktorý je presýtený všetkými druhmi senzácií. Služba slova sa stala ťažkou. Dnešnému kňazovi sa môže niekedy stať, že sa bude ako prorok Jeremiáš búriť proti svojej prorockej úlohe. Najradšej by sa striasol toho slova, ktoré z neho urobilo čudáka a blázna. No bremeno slova musí niesť.
Do tohto zborníka prispelo celkovo štrnásť autorov svojimi vedeckými štúdiami.
Ježiš ako Boží Syn prišiel na svet skrze Máriu a Mária je zasa prostrednicou, cez ktorú smerujú naše modlitby ku Kristovi. Bez nej sa k nemu nemôžeme dostať.
Keď sa mi pred viacerými rokmi dostala do rúk kniha Petra Eggera o kresťanskom pohľade na svetové náboženstvá, netušila som, že onedlho bude táto téma mimoriadne aktuálna. Rok 2015 však priviedol do nášho životného priestoru nie len vlnu utečencov z islamských krajín ale aj záujem o náboženstvo, s ktorým sme pred tým neboli nikdy tak bytostne konfrontovaní.
Často počúvame falošné výstrahy o tom, že Panna Mária by mohla našou prehnanou" úctou zatieňovať Pána Boha alebo nám zavadzať na ceste ku Kristovi.
Kniha obsahuje zamyslenia nad vybranými úvodnými modlitbami (tzv. kolektami), ktoré kňaz prednáša vždy na začiatku svätej omše. Práve tie neraz veriaci človek ľahko prepočuje.
Jarné a letné mračná, ktoré so sebou neraz prinášajú silné búrky, môže sprevádzať i jav, ktorý nie je žiadnou raritou. Tmavú zamračenú oblohu v jednom momente pretne silný blesk, pričom jeho hromový úder do našich uší doľahne až omnoho neskôr.
Publikácia, ktorá sa Vám dostáva do rúk, je výsledkom záverečných prác študentov teológie z cirkevných dejín. Miroslav Šidlo predstavuje diecéznych kňazov Nitrianskeho biskupstva, ktorí boli súdení Štátnym súdom v Bratislave v rokoch 1948-1989.
S úsmevom je život krajší. Práve o toto tvrdenie sa opiera kniha Keby Pán Boh nerozumel žartu, v ktorej nájdeme veľké množstvo vtipov z rôznych oblastí cirkevného života. Vo vyše 400 žartoch ukrytých v tejto drobnej publikácii sa postupne s nadhľadom zasmejeme na rôznych situáciách, s ktorými sa možno stretnúť v našich farnostiach či pri stretnutiach s kňazmi.
V Starom zákone sa dvadsaťšesťkrát hovorí o Božom srdci, ktoré je považované za orgán jeho vôle. Následne aj človek je súdený na základe tohto Božieho srdca... Istá starozákonná pasáž vyjadruje tému Božieho srdca úplne zreteľným spôsobom. Je to v 11.
Každý kňaz je pozvaný pracovať v službe Slova ako ohlasovateľ evanjelia. K tomu je kňazovi udelená milosť zostať navždy počúvajúcim učeníkom, prežívajúc pritom spiritualitu Márie, Martinej sestry. Táto milosť ho robí schopným uveriť Božiemu slovu s vedomím, že slová jeho služby nie sú jeho, ale toho, ktorý ho poslal.
Pretože miloval svojich, čo boli na svete, miloval ich do krajnosti (Jn 13,1). Boh miluje svoje stvorenie, miluje človeka. Miluje ho i v jeho páde a neponecháva ho na seba samého. On miluje až do krajnosti. Namáha sa so svojou láskou až do samého konca tým, že zostupuje dolu zo svojej božskej slávy. Skladá zo seba šat svojej božskej slávy a oblieka si šat otroka.
Katedrálny chrám - Bazilika sv. Emeráma, sa vypína na hradnej skale nad Nitrou ako svedok a maják našich kresťanských a národných dejín. Právom, veď, v čase spravovania kniežatstva Pribinom, keď Nitra už bola významným politickým, vojenským i hospodárskym centrom, tu dal postaviť kostol, ktorý krátko pred r. 830 konsekroval salzburský arcibiskup Adalrám.
Pastieri si navzájom hovoria: Pozrime sa, čo sa stalo. Grécky text tu doslova hovorí: Pozrime sa na to Slovo, ktoré sa tam stalo. Áno, toto je tá novosť onej nocí: na Slovo sa dá pozerať. Stalo sa totiž telom... Boh je už raz takýto. Anjel pastierom povedal: A toto vám bude znamením: Nájdete dieťatko zavinuté do plienok a uložené v jasliach (Lk 2,12; porov. 16).
Svätá Gemma Galgani: Svätá Gemma Galgani (1878-1903) je známa pod titulmi ako: „Ovocie Kristovho umučenia“, „Dcéra Kristovho umučenia“, „Kristova nevesta“ alebo „Obeť lásky“. Charakterizovalo ju jej zamilovanie sa do ukrižovaného Krista, ktorého láskavý výzor túžila niesť na vlastnom tele.