Publikácia sa zameriava na skautské hnutie Junák, ktoré ako jedno z detských a mládežníckych hnutí v povojnovom období obnovilo a naplno rozvinulo svoju činnosť. Sústreďuje sa na proces jeho formalizácie a rozmachu a zároveň upozorňuje na proces postupného násilného získavania vplyvu ČZM, ktoré viedlo k jeho zániku.
Teoretické základy etickej výchovy Cieľom tohto učebného textu a jeho nadväzných častí je predstaviť študentom učiteľstva etickej výchovy, ale tiež učiteľom v teréne či riadiacim pracovníkom v školách teoretické základy a súvisiace praktické analýzy v predmete etická výchova.
Predkladaná kolektívna monografia prispieva k zapĺňaniu jedného z bielych miest v slovenskom pedagogickom výskume a v systéme posudzovania dopadov vzdelávacích politík. Prináša výskumne podložené podnety do reflexie a vyhodnocovania dopadov Testovania 5 na školské prostredie a razantným spôsobom otvára otázky o jeho zmysle a funkcii. Mgr. Michal Rehuš, PhD.
Samotná univerzita si od svojho vzniku prešla zložitými peripetiami. Domnievame sa však, že pri polemikách býva málokedy spochybňovaná jej samotná existencia alebo legitimita.
Predložená vysokoškolská učebnica vykazuje prehľad vecného myslenia spolu s informatívnou zložkou o stave tohoto myslenia vo filozofii, v pedagogike a to diachronného i synchronného stanoviska. Táto učebnica je jednou z najlepších za posledné roky.
"Vedecká monografia tematizuje konštrukt prosociálneho morálneho uvažovania nielen v rámci tradičnej teórie N. Eisenbergovej, ale snaží sa ho zasadiť do nového konceptuálneho rámca ohraničeného dialogickým antropologickým princípom a etikou cnosti.
V novovekých dejinách Uhorska zohrala historická Trnavská univerzita jezuitského typu dôležitú úlohu. Bola to najvýznamnejšia vysoká škola v Uhorsku a po stredovekej Univerzite Istropolitane v Bratislave druhá univerzita, ktorá vznikla na území dnešného Slovenska.
Publikácia patrí do série základných chemických tém, ktoré sa snažia zrekonštruovať na svojom pracovisku - Katedre chémie Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v záujme adekvátneho didaktického stvárnenia pre podmienky súčasnej školy.
Ambíciou publikácie je poskytnúť prehľad a možnosť zorientovať sa v pedagogickom myslení, školstve a vzdelávaní v rokoch medzivojnového Československa a prvej Slovenskej republiky. Keďže ide o pomerne široký obsahový záber a spracovanie problematiky v kapitolách bolo limitované rozsahom monografie, nebolo možné jednotlivé témy vyčerpať.
Existencia dvoch po sebe idúcich období totalitných režimov: prvej Slovenskej republiky s kresťansko-nacionálnou ideológiou a Československej socialistickej republiky, s ideológiou marxizmu-leninizmu, spôsobila, že z pera historikov výchovy vychádzali v druhej polovici 20. storočia publikácie viac či menej poznačené ideologickým odkazom doby.
Kniha má viac vrstiev. Obracia sa jednak na vedecky náročného a v problematike školstva zorientovaného akademika, jednak na čitateľa praktika spomedzi učiteľov, riaditeľov škôl a reprezentantov inštitúcií, ktoré majú čo do činenia s tvorbou a hodnotením vzdelávacích politík a školských praxí.
V súčasnosti sa nezanedbateľná časť populácie detí (v roku 2015 1,33 %) sa najmä pre nedostatočnú starostlivosť rodičov ocitne v sociálnom systéme náhradnej starostlivosti. Štát alebo iné ním poverené inštitúcie preberajú na kratší alebo dlhší čas zodpovednosť za tieto deti.
Monografia svojou metodikou nadväzuje na ostatné hydronomastické práce z územia Slovenska, avšak s tou odlišnosťou, že územie spracúvané v tejto monografii, resp. jeho jednotlivé povodia, netvoria kompaktný celok, zreteľne vyznačený rozvodnicami, ako je to zvykom v doterajších hydronomastických prácach. Súvisí to s povahou povodia Malého Dunaja.
Hudba nachádza svoje miesto v každodennom živote človeka od jeho počiatku. Dokáže rozhýbať a aktivovať nielen telo poslucháča, ale tiež jeho vnútorné psychické procesy. V súčasnosti poznáme množstvo vedeckých svedectiev o tom, aké účinky (pozitívne aj negatívne) môže mať hudba na človeka.
Cieľom monografie nie je venovať pozornosť objasneniu základnej terminológie v deklarovanej problematike, ktorú čitateľ môže nájsť v monografiách iných autorov (J. Slowík, 2007, V. Lechta (ed.), 2010b, V. Lechta (ed.) 2016 ...).
Bratislavské divadlo SkRAT začalo svoju činnosť čoskoro po rozpade divadla Stoka. Divadlo je veľmi úspešné, o čom svedčí aj jeho účasť na rôznych divadelných festivaloch a zájazdoch po európskych krajinách, najmä v Čechách a Nemecku. Napriek tomu treba uviesť, že sa o ňom dosiaľ napísalo pomerne málo. V knihe sa odrážajú dva hlavné aspekty.
Predkladané dielo je zaujímavým zoskupením výsledkov bádaní siedmich doktorandov Katedry pedagogických štúdií v rokoch 2009 až 2015 a vhodne dopĺňa doterajšiu sériu publikácií z oblasti inkluzívnej edukácie. Publikácia poukazuje na koncept inkluzívnej edukácie ako na širokospektrálny jav, ktorý vyžaduje transdisciplinárny prístup.
Predložená práca je zameraná na afektívnu oblasť biologického vzdelávania. Zaoberá sa negatívnymi postojmi k určitým skupinám živočíchov, ktoré korelujú s neochotou ľudí investovať do ich ochrany. Analyzuje adaptívny význam emócií strachu a odporu z evolučného hľadiska.