Už názov napovedá, že ide o zaujímavé psychologické dielo z pera známeho amerického autora Johna Powella zo Spoločnosti Ježišovej. Na jeho stránkach sa oboznámite s pohľadmi psychológa na viaceré problémy dnešného moderného človeka.
V pokladnici duchovných hodnôt kresťanského Východu je aj istá forma modlitby, nazvaná „Ježišova modlitba“. Určite mnohí z nás už počuli o modlitbe, ktorá pozostáva v nekonečnom opakovaní jednoduchej vety: Pane Ježišu Kriste, zmiluj sa nado mnou hriešnym. O tejto modlitbe hovorí kniha, ktorá v ruskej pôvodine vyšla okolo roku 1870 v Kazani.
Často počuť výčitku, že psychológia sa zaoberá iba chorými ľuďmi, že vždy skúma len pramene mentálnych a emocionálnych chorôb. V ostatnom čase sa objavil nový trend – študovať zdravých a šťastných ľudí a skúmať pramene ľudského zdravia a šťastia. Komunikácia je najdôležitejšia zo všetkých zdrojov šťastia a zdravia.
John Powell, známy americký jezuita a psychológ, čitateľov, v tejto knižke upozorňuje, že na vlastnom šťastí musí človek tvrdo a cieľavedome pracovať. A táto práca sa odohráva v ľudskom vnútri. Keby sa na nejakej škole vyučoval predmet šťastie, mohli by tam mať túto knihu ako učebnicu.
Dúfam, že táto kniha vzbudí u mužov zvedavosť, aby našli svoju najvlastnejšiu cestu, cestu sebapoznania, ale i duchovnú cestu, ktorá nevylučuje silu a vášeň, ale necháva sa viesť dynamikou mužskej energie.
V tomto vydaní sme spojili prvý a druhý zväzok úspešných zbierok modlitieb pátra Jozefa Šuppu SJ V dnešný večer, Pane… 1 a 2. Každý môže v tejto praktickej knižke nájsť vhodné slová modlitby podnietené úvahou nad Božím slovom. Knihu tak isto vezmú do ruky tí, čo hľadajú pomoc v čase, keď sa ich modlitbe nedostáva slov.
Kontroverzný názov tejto knižky sa vysvetlí hneď na prvých stranách. Nejde o spochybňovanie Božieho Syna ani jeho poslania. Skôr ako o Ježišovi je táto kniha o jeho Otcovi. Je porovnaním Ježišovho osudu s osudom márnotratného syna z podobenstva. Tak ako je však v podobenstve hlavnou postavou milujúco otec, aj tu je hlavnou postavou Ježišov Otec.
Život Panny Márie je jednou z kníh, ktoré sa zrodili z rozhovorov medzi nemeckou stigmatizovanou rehoľníčkou Annou Katarínou Emmerichovou (1774-1824) a romantickým básnikom Klemensom Brentanom (1778-1842). Emmerichová bola už od detstva obdarená podrobnými videniami života Pána Ježiša, Panny Márie a svätých.
Svätá Panna rozviazala tŕňovú korunu, veľmi opatrne mu ju zložila z hlavy a položila ju ku klincom. Svätá Panna umyla Pánovu hlavu a krvavú tvár. Mokrou špongiou mu stierala z vlasov zaschnutú krv. Starostlivo čistila ranu za ranou. S množstvom rán rástol jej súcit a neha, lebo si uvedomovala, akým utrpením prešiel jej Syn. Postupne umyla všetky rany.
Rád menších bratov je "kontemplatívne bratstvo v misii", pretože Pán nás všetkých povolal, aby sme žili z Boha, svedčili o ňom a ohlasovali ho druhým. Menší bratia sú misionári svojím povolaním: nie sú tu sami pre seba, ale pre druhých. Misia pre františkána predstavuje dôvod jeho existencie, tvorí jeho základnú identitu, jeho spôsob prežívania evanjelia.
I keď spis O primknutí sa k Bohu (De Adhaerendo Deo) sa vždy pripisoval Albertovi Veľkému, mnohí odborníci sa zhodujú v tom, že ho nemohol napísať v jeho konečnej podobe. Svedčia o tom aj myšlienky a implicitné odkazy na autorov, ktorí žili po ňom.
Azda najznámejších žiak Karla Rahnera, emeritný profesor univerzít v Münsteri a Viedni a predstaviteľ praktickej fundamentálnej teológie Johann Baptist Metz (1928), ponúka v tejto knihe výber zo svojich najdôležitejších spisov.
Ďalšia knižka poľského biblistu podáva úvod do Evanjelií Marka, Matúša a Lukáša, oboznamuje s ich vznikom, s metódami skúmania, porovnáva tieto synoptické evanjeliá a podáva aj niekoľko exegeticko-teologických komentárov k vybraným textom. Knižka môže byť praktickou pomôckou pre štúdium prvých troch evanjelií. Prof.
Doteraz sme si aj my kresťania v ohlasovaní Ježiša Krista viac-menej konkurovali, čím sme — ak sa na to pozeráme z vonkajšej perspektívy — konali v rozpore so svojím svedectvom. Prečo teda nevyužiť epochálnu príležitosť prelomu storočia i tisícročia a nezačať spoločne ohlasovať evanjelium?