Raz niekto sledoval zlatníka pri práci. Ten od pece neodtrhol zrak ani na sekundu. Návštevníkovi trpezlivo vysvetľoval, že keby dovolil, aby horúčosť presiahla istú hranicu, zlato by sa znehodnotilo. Keby ale teplota nebola dostatočná, zlato by stuhlo a nečistoty v ňom ostali. Hosť sa ho nakoniec opýtal: „Ako potom viete, kedy je zlato dostatočne prepálené?
Modrooká Židovka Hadassa Benjaminová musí zachrániť svoj ľud, aj keby sa jej nemalo podariť zachrániť samu seba. Píše sa rok 1944 a Hadassa Benjaminová má pocit, že Boh ju opustil. V jednej chvíli unikne smrti zastrelením, v druhej sa ocitá v rukách nového nepriateľa.
Mária Valtorta v ôsmom diele opisuje úplný záver tretieho roku evanjelizácie. Pán sa dáva v chráme spoznať, že je Boží Syn. Nastáva veľká dišputa, po ktorej musí utiecť z Jeruzalema. Začína ťažké obdobie, keď sa skrýva v domoch svojich najvernejších učeníkov. Lazár je chorý na smrť, avšak Marta a Mária prosia o jeho uzdravenie.
Sv. Leonard sa narodil koncom 5. storočia vo Francúzku. Pochádzal zo vznešeného rodu. Rodičia z neho chceli mať udatného vojaka (Leonard = tvrdý lev). Ako mladík slúžil v čestnej stráži Chlodovika (Ludviga) I., prvého kresťanského kráľa Frankov. Napriek tomu, že bol Leonard pohan, vyznačoval sa láskavosťou k svojim blížnym, najmä zajatým a uväzneným.
Legenda o sv. Dominikovi pre deti.
Bolívijčanka Catalina Rivas je ženou v domácnosti. Od roku 1993 prijíma od Pána Ježiša a Panny Márie posolstvá plné lásky a milosrdenstva a odovzdáva ich svetu. Catalina nemá ani stredoškolské, ani teologické vzdelanie. Najhlbšie teologické pravdy sú vyjadrené s obdivuhodnou jednoduchosťou a bezprostrednosťou.
Učme sa od svätých, „pre ktorých sa milosrdenstvo stalo životným poslaním“. Čo prináša titul Svätí v milosrdenstve?
Veď všetci, ktorých vedie Boží Duch, sú Božími synmi. Lebo ste nedostali ducha otroctva, aby ste sa museli zasa báť, ale dostali ste Ducha adoptívneho synovstva, v ktorom voláme: „Abba, Otče!
Biblickým štýlom písaná impozantná parabola francúzskeho spisovateľa, filozofa a Antoine de Saint-Exupéryho, ktorý patrí k najvýraznejším zjavom francúzskej literatúry 20. storočia, vznikala postupne, vo forme myšlienok a osobných poznámok, podobne ako Pascalove Myšlienky.
Počas týchto rokov mi Boh dal trpezlivosť nasledovať ho všade tam, kam ma deň po dni viedol. Pomaličky sa obzory rozšírili. Dnes moje ruky túžia objať celý svet a dočiahnuť k tisíckam chlapcov a dievčat túžiacich po láske. Už dlhý čas tieto ruky nie sú iba moje.
V knihe sú zhrnuté už raz publikované, ale i nepublikované literárne príspevky na tému Dante a jeho dielo od literárneho vedca Júliusa Pašteku. Danteho v svojich prácach osvetľujú ako autora Božskej komédie z rôznych strán, s informačným i obranným zámerom.
Svätý Ján od Kríža (1542 – 1591) pochádza zo Španielska. Životopis tohto veľkého mystika a básnika je napísaný triezvo a vecne, ale predovšetkým pútavo a dramaticky.
Keď veriaci začnú objavovať poklady a bohatstvo obsiahnuté v Eucharistii, stane sa pre nich tou najúžasnejšou udalosťou, čo by azda ani nikdy nečakali. Pán túži po tom, aby sa sväté prijímanie ako vzácny poklad, zdroj milosti a nevyhnutný pokrm ocitlo na tom najdôležitejšom mieste v živote veriaceho.
Respekt ke vrozené spiritualitě dětí a snaha pomoci jim, aby vlastní zvědavostí a představivostí objevovaly tajemství a radost z Boha, jsou hlavní principy charakterizující metodu Hraní s Bohem (angl. Godly Play), která je založena na montessoriovské pedagogice.
Legenda o sv. Terezke pre deti.
Boh k nám prichádza a dáva sa nájsť tým, ktorí ho hľadajú. Milosť obrátenia je niekedy výsledkom dlhodobého procesu, inokedy stačí prekvapujúce stretnutie s „druhým“ svetom len na pár sekúnd. Milióny ľudí po stretnutí s Ježišom Kristom zažili vo svojich životoch neuveriteľnú premenu.
Avšak, musím si priznať aj ja, kňaz, že keď tak stojím so zviazanými rukami pred tým davom, nie som úplne nevinný, ako Ježiš.
Ježiš prechádza cez ulice sveta a berie na seba naše strachy, naše problémy a bolesti.Svojím krížom sa spája s obeťami násilia, s nevinnými a bezbrannými, spája sa s rodinami, ktoré prežívajú ťažkosti, spája sa s matkami a otcami, ktorí plačú nad svojimi deťmi... (Pápež František)
Podobenstvá milosrdenstva nás pozýva vnímať ich novým spôsobom, rozpoznaním seba samých v príbehoch. Skrze osobné uvažovanie vnímame, že milosrdenstvo je mocná sila, ktorá všetko premáha, a napĺňa naše srdcia nespútaným Božím odpustením a bláznivou láskou k nám.
Druhá encyklika pápeža Františka Laudato si’ je skutočne pre všetkých. Poukazuje na to, že sám pápež pobáda veriacich, ktorí napĺňajú námestie sv. Petra, aby sa modlili za rast zodpovednosti voči spoločnému domu - našej Zemi, ktorú nám Boh zveril. Potreba hovoriť o tejto téme je naliehavejšia čoraz viac. Životné prostredie je aj vecou kresťanov.