0

Knihy

Základy manažmentu

Základy manažmentu

Autor: Mikuláš Sedlák
Vydavateľstvo: IURA EDITION spol. s r.o. 2009
EAN: 9788080781934

Autor vychádza z premisy, že základom súčasnej spoločnosti sú organizácie určené efektívne plniť rôzne špecifické ciele. Môžu ich dosiahnuť len využívaním poznatkov moderného manažmentu. Keďže rozhodujúcimi faktormi jeho formovania ako vednej disciplíny sú industrializácia a uplatňovanie národnej, resp.

čítať viac

Pozreli ste si

Zatiaľ ste si u nás nepozreli iné produkty.

Dostupnosť:
Nie je na sklade

Dostupnosť v kníhkupectve:
Academia, Bratislava - nie Pergamen, Senec - nie

 

Viac o knihe

Autor vychádza z premisy, že základom súčasnej spoločnosti sú organizácie určené efektívne plniť rôzne špecifické ciele. Môžu ich dosiahnuť len využívaním poznatkov moderného manažmentu. Keďže rozhodujúcimi faktormi jeho formovania ako vednej disciplíny sú industrializácia a uplatňovanie národnej, resp. regionálnej kultúry v manažmente, aj tieto témy sú predmetom pozornosti v učebnici. Spôsob kombinácie týchto faktorov či podmienok determinuje existenciu dvoch základných systémov manažmentu vo svete, ktoré sa v nej definujú. S nimi súvisí charakteristika komparatívneho manažmentu. Autor analyzuje vznik a vývoj hlavných koncepcií západného manažmentu, ktoré sú východiskom ich uplatňovania na Slovensku. Proces manažmentu chápe ako komplexný, viacdimenzionálny systém, čiže ako syntézu manažérskych funkcií, rozhodovania a informačného procesu. Z manažérskych funkcií, ktoré sú jadrom manažmentu, je stredom pozornosti plánovanie, najmä strategické plánovanie, organizovanie a v rámci neho organizačná štruktúra, vedenie ľudí, čo je dôležité pre rastúcu úlohu ľudských zdrojov, a kontrola. Vzhľadom na „dospelosť“ industriálnej spoločnosti a jej prechod do novej etapy civilizácie pripadá veľká úloha manažérom. Autor uzatvára svoje dielo časťou venovanou subjektom manažmentu.

Publikácia je určená pre študentov Vysokej školy ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave. Vďaka komplexnosti a originálnosti môže poslúžiť aj študentom iných fakúlt ekonomického zamerania. Mnoho poznatkov pre svoj profesionálny rozvoj v nej nájdu praktizujúci manažéri.

VYDAVATEĽSTVO IURA EDITION spol. s r.o.
ROK VYDANIA 2009
ISBN 978-80-8078-193-4
JAZYK český
POČET STRÁN 310
VÄZBA tvrdá
ROZMER 210 × 150 mm
HMOTNOSŤ 510 g

Ďalšie tituly od autora Mikuláš Sedlák

Základy manažmentu

Základy manažmentu

Mikuláš Sedlák

9,12 € IURA EDITION 2012
Podnikové hospodárstvo

Podnikové hospodárstvo

Mikuláš Sedlák

14,10 € IURA EDITION 2010
Manažment

Manažment

Mikuláš Sedlák

5,13 € IURA EDITION 2009
Základy manažmentu

Základy manažmentu

Mikuláš Sedlák

12,45 € IURA EDITION spol. s r.o. 2009
Manažment

Manažment

Mikuláš Sedlák

14,19 € IURA EDITION spol. s r.o. 2007