Autor: Oľga Zápotočná
Vydavateľstvo: VEDA 2012
EAN: 2071473968010
Autorka priniesla so sebou balík relevantných a na slovenskej vysokoškolskej pôde dovtedy vôbec neprednášaných poznatkov z výskumu čitateľskej gramotnosti, opretý o veľmi slušný teoretický fundament, a najmä o akademický rozhľad.
čítať viacZuzana Danišková
VEDA 2023 15,60 €Adela Dúbravová
UNIVERZITA KOMENSKÉHO BRATISLAVA 2023 7,70 €neznámy autor
PORADCA PODNIKATEĽA 2018 7,25 €neznámy autor
PORADCA PODNIKATEĽA 2015 4,73 €Autorka priniesla so sebou balík relevantných a na slovenskej vysokoškolskej pôde dovtedy vôbec neprednášaných poznatkov z výskumu čitateľskej gramotnosti, opretý o veľmi slušný teoretický fundament, a najmä o akademický rozhľad. Ten sa stal základom na to, aby sa v príslušných študijných programoch prebudovala dovtedajšia neakademická až triviálna didaktika čítania a písania na seriózny, akademicky plnohodnotný kurz univerzitného vzdelávania.
Text publikácie pokrýva všetky podstatné oblasti akademického a komplexného vymedzenia teórie gramotnosti v základnom vzdelávaní : konceptuálne ohraničenie gramotnosti, modely čítania, metódy a prístupy k osvojovaniu písanej reči, problematika vyšších rovín čítania - metaporozumenie, evaluácia výučby čítania. Prináša nové pohľady na problematiku gramotnosti a nabáda čitateľa k uvedomovaniu si možných riešení početných problematických otázok rozvíjania jazykovej gramotnosti žiakov primárneho stupňa základnej školy.
Autorka vo svojej publikácií zdôrazňuje vývinovú kontinuitu v rozvíjaní gramotnosti na prelome predškolského a mladšieho školského veku a poukazuje na súčasný nevyhovujúci prístup základných škôl, ktorý ignoruje predškolákov vstupujúcich do základnej školy s čoraz vyššou mierou pregramotných kompetencií najmä tým, že nevyužíva vstupnú diagnostiku či individualizáciu programu vzdelávania žiakov.