0

Knihy

Reč a jazyk v škole

Reč a jazyk v škole

Kapitoly z teórie vyučovania slovenčiny

Autor: Zuzana Kováčová
Vydavateľstvo: ENIGMA 2011
EAN: 9788081330018

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j.

čítať viac

Pozreli ste si

Zatiaľ ste si u nás nepozreli iné produkty.

Dostupnosť:
Na sklade, posielame ihneď

Dostupnosť v kníhkupectve:
Academia, Bratislava - áno Pergamen, Senec - nie

1 €
 

Viac o knihe

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j. vedy, ktorá pristupuje k interpretácii mnohých ľudských aktivít tak, že ich odvodzuje (aspoň čiastočne) zo samotnej podstaty rozumových procesov a poznávacích aktivít. Tematicky je relatívne samostatná prvá kapitola, ktorá prináša identifikáciu predmetu slovenský jazyk a literárna výchova v súčasnej škole, pričom sa zameriava prevažne na jazykovú zložku tohto predmetu. Ide o priblíženie základných kvalít, postupov a cieľov, ktoré sú vymedzené v školských dokumentoch a zodpovedajú stratégii Ministerstva školstva SR v intenciách obsahovej a metodickej prestavby školstva. Základné požiadavky, ktoré sú kladené na náš vzdelávací systém, v tomto prípade vo vzdelávaní materinského jazyka, by mali poznať študenti, budúci učitelia slovenčiny, už v procese svojej profesionálnej prípravy. Ďalšie kapitoly majú vzájomnú kontinuitu, pretože obsahovo reflektujú isté vývinové štádiá reči a komunikačných kompetencií. Zámerne sme neurobili ostrú hranicu vo vnútri obsahu publikácie podľa toho, ktorá časť patrí do pozornosti učiteľov elementaristov a ktorá do pozornosti učiteľov špecializujúcich sa na vzdelávanie starších žiakov, resp. študentov stredných škôl. Urobili sme tak preto, že obe skupiny učiteľov by mali poznať tak východiská a zákonitosti, stojace na začiatku utvárania komunikačných kompetencií, ako aj ich tendencie smerovania do dospelosti, rešpektujúc fakt, že kompetencia je celoživotne sa utvárajúca zručnosť. V texte publikácie prinášame ukážky textov, na ktorých demonštrujeme alebo vývinovo determinované javy v reči a komunikácii, alebo ich používame ako argumentačný materiál. Ukážky žiackych prác sú prejavom ich mentálnych modelov predovšetkým čo do kvality textu, v ktorom prevláda raz ikonickosť ako výrazová kategória, inokedy operatívnosť ako výrazová kategória. Obsah publikácie by mohol zaujať aj rodičov, ktorí majú vážnejší záujem o vzdelávanie a napredovanie svojich detí a chcú porozumieť vzťahom medzi rečou a myslením, resp. textom a myslením.

VYDAVATEĽSTVO ENIGMA
ROK VYDANIA 2011
ISBN 978-80-8133-001-8
JAZYK slovenský
POČET STRÁN 128
VÄZBA mäkká
ROZMER 210 × 148 mm
HMOTNOSŤ 180 g

Ďalšie tituly od autora Zuzana Kováčová

Reč a jazyk v škole

Reč a jazyk v škole

Zuzana Kováčová

1 € ENIGMA 2011