Program SMARTS - analýza kvalitatívnej experimentálnej intervencie
Autor: Iveta Kovalčíková, Ivana Martinková
Vydavateľstvo: Univerzita Palackého v Olomouci 2023
EAN: 9788024462417
Monografia je produktom teoretického a empirického výskumu metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiakov. Zámerom teoretickej časti je charakterizovať pojem exekutívne fungovanie a naznačiť jeho súvislosť s príbuznými konceptami metakognícia a sebaregulácia.
čítať viacMarián Špajdel
TU - Filozofická Fakulta 2020 10 €Špajdel Marián
TU - Filozofická Fakulta 2009 7 €Monografia je produktom teoretického a empirického výskumu metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiakov. Zámerom teoretickej časti je charakterizovať pojem exekutívne fungovanie a naznačiť jeho súvislosť s príbuznými konceptami metakognícia a sebaregulácia. Táto analýza je umiestnená do širšieho parciálne historického diskurzu o myslení a kognícii vo filozofii a psychológii. Predmetom pozornosti je ďalej stimulácia kognitívneho, metakognitívneho a exekutívneho fungovania žiaka. Analyzované je metakognitívne kurikulum SMARTS (produkt Výskumného ústavu pre rozvoj a vzdelávanie, Lexington, Massachusetts), ktoré bolo adaptované a pilotne overované v rámci projektu VEGA 1/0254/20. V monografii sú prezentované výsledky experimentálnej kvalitatívnej intervencie zameranej na zisťovanie vplyvu intervenčného zásahu prostredníctvom SMARTS na metakognitívne schopnosti žiaka. Na základe výsledkov intervenčného zásahu možno uvažovať o pozitívnom vplyve SMARTS na behaviorálne manifestácie exekutívneho fungovania žiakov a sprostredkovane aj na školskú úspešnosť.
Iveta Kovalčíková, Ivana Martinková
14,80 €