0

Knihy

Žiak, učiteľ a výučba

Žiak, učiteľ a výučba

Autor: Renáta Tóthová, Dušan Kostrub, Štefánia Ferková
Vydavateľstvo: Rokus 2017
EAN: 9788089510610

Predkladaná vysokoškolská učebnica má pätnásť kapitol, ktoré usústavňujú učivo všeobecnej didaktiky. Autori však zvolili trochu netradičné poradie kapitol. V odborných publikáciách sa často vyskytuje zaradenie kapitoly o koncepciách výučby na posledných miestach.

čítať viac

Ďalšie vydania a podobné tituly

Nie je škola ako škola Nie je žiak ako žiak

Nie je škola ako škola Nie je žiak ako žiak

Mária Ďuríčková; Helena Zmatlíková

Mladé léta 2015 4,93 €
Výučba v teréne - Hydrologická časť

Výučba v teréne - Hydrologická časť

Michaela Danáčová, Zuzana Danáčová, Roman Výleta, Ján Szolgay

Vydavaťeľstvo STU 2018 10,32 €
Výučba v teréne z geodézie

Výučba v teréne z geodézie

Štefan Sokol, Ján Ježko, Marek Bajtala

Vydavaťeľstvo STU 2017 12,04 €
Dostupnosť:
Dodanie 1 až 7 dní

Dostupnosť v kníhkupectve:
Academia, Bratislava - nie Pergamen, Senec - nie

14,36 € Bežná cena 15,95 €
 

Viac o knihe

Predkladaná vysokoškolská učebnica má pätnásť kapitol, ktoré usústavňujú učivo všeobecnej didaktiky. Autori však zvolili trochu netradičné poradie kapitol. V odborných publikáciách sa často vyskytuje zaradenie kapitoly o koncepciách výučby na posledných miestach. Autori publikácie akcentujú dôležitosť koncepcií výučby, nakoľko ich považujú za nosné entity utvárania učiteľovej individuálnej koncepcie vyučovania už u študentov učiteľstva. Preto kapitolu o koncepciách výučby zaradili už do prvej tretiny učebnice za úvodné kapitoly o didaktike ako vede (kap. 1), vyučovacom procese ako systéme (kap. 2), cieľoch (kap. 3) a obsahu výučby (kap. 4). Po predstavení dvanástich vybraných koncepcií výučby (kap. 5) nasleduje podľa autorov kľúčová kapitola Transmisia verzus konštrukcia v realizácii výučby (kap. 6), v ktorej je ukázaná, akcentovaná a argumentovaná rozdielna až protikladná pozícia dvoch základných a aj v súčasnosti veľmi diskutovaných paradigiem výučby transmisívnej a konštruktivistickej až sociálnokonštruktivistickej. Každá z týchto paradigiem je prítomná ako bázová platforma vo viacerých nami uvádzaných koncepciách výučby. Až keď študent didaktiky nadobudne istý prehľad o týchto bázových a zároveň antagonistických paradigmách výučby, sú mu predložené ďalšie kapitoly, ktoré sa už podrobnejšie zaoberajú jednotlivými systémovotvornými prvkami výučby/vyučovacieho procesu. Záverečné tri kapitoly sú zamerané na výskum/skúmanie výučby a jej možné metodologické uchopenie a na prezentovanie dvoch výskumných štúdií skúmania procesu výučby v nižšom sekundárnom vzdelávaní (2. stupeň základnej školy) a skúmania výučby vysokoškolského kurzu všeobecnej didaktiky.

VYDAVATEĽSTVO Rokus
ROK VYDANIA 2017
ISBN 978-80-89510-61-0
JAZYK slovenský
POČET STRÁN 370
VÄZBA mäkká
ROZMER 250 × 180 mm
HMOTNOSŤ 703 g

Ďalšie tituly od autora Renáta Tóthová, Dušan Kostrub, Štefánia Ferková

Žiak, učiteľ a výučba

Žiak, učiteľ a výučba

Renáta Tóthová, Dušan Kostrub, Štefánia Ferková

14,36 € Rokus 2017