Autor: Šišáková Zuzana
Vydavateľstvo: EXPOL PEDAGOGIKA 2022
EAN: 9788082802422
Učebnica Technológia je určená pre žiakov 3. ročníka trojročného stavebného učebného odboru maliar, ktorí v prvom ročníku štúdia získali základné informácie z oblasti stavebných prác, v druhom ročníku sa špecializovali na maliarske práce.
čítať viacUstaníková, Jarmila Počarovská Helena
EXPOL PEDAGOGIKA 2022 28 €Učebnica Technológia je určená pre žiakov 3. ročníka trojročného stavebného učebného odboru maliar, ktorí v prvom ročníku štúdia získali základné informácie z oblasti stavebných prác, v druhom ročníku sa špecializovali na maliarske práce. V prvom ročníku sa oboznámili s prácou s drevom, kovmi, plastmi, sadrokartónom, so základmi murárskych, betonárskych, omietačských a maliarskych prác. V druhom ročníku získali informácie o komplexných technologických postupoch zhotovenia vnútorných malieb a fasádových náterov tradičnými aj priemyselne vyrábanými náterovými látkami, ako aj informácie o farebných riešeniach interiéru a exteriéru.
Svojím obsahom a formou nadväzuje táto učebnica na učebnicu Technológia pre 2. ročník učebného odboru maliar. Učebnica Technológia pre 3. ročník učebného odboru maliar je zameraná na komplexné technologické postupy zhotovenia náterov, rieši aj problematiku tapetovania a štukatérskych prác, čím podáva obraz o širokom uplatnení remeselníkov – maliarov. Obsah učebnice je rozdelený do deviatich kapitol. Okrem samotných informácií doplnených názornými obrázkami je základné učivo každej kapitoly zosumarizované v zhrnutí. Na konci každej kapitoly je časť PRACUJEME S UČEBNICOU, ktorá má slúžiť najmä na samostatnú prácu žiakov. Učiteľ môže podľa potreby rozšíriť túto časť vlastnými úlohami a zaradiť ju do vyučovacieho procesu aj častejšie, nielen na konci prebratého tematického celku (kapitoly), ako je to v učebnici.
Obsah učebnice je doplnený o testy, ktoré majú charakter opakovania základného učiva z príslušnej kapitoly. Zámerom je pomôcť nielen žiakovi pri osvojovaní si učiva, ale aj učiteľovi pri priebežnom overovaní žiackych vedomostí. Žiak má možnosť overiť si svoje vedomosti aj samostatne, nakoľko súčasťou učebnice je Kľúč správnych odpovedí. Koncepcia učebnice je navrhnutá tak, aby sa učebnica stala každodennou pomôckou vo vyučovacom procese žiakom aj učiteľom.