Marenčin PT je rodinné vydavateľstvo so širokým portfóliom, v ktorom prevažuje literatúra faktu.
Výnimočným vydavateľským počinom je edícia Bratislava – Pressburg, v ktorej doteraz vyšlo vyše sto titulov. Cenná je najmä tým, že uchováva historickú pamäť o multietnickom a multikultúrnom Prešporku, o jeho lokalitách a osudoch ľudí zviazaných s týmto mestom. Tie knihy obsahujú aj vzácny obrazový materiál – stovky starých fotografií a pohľadníc zachytávajúcich miesta, ktoré už dnes neexistujú, alebo sú celkom iné. Autormi prvých kníh boli Karl Benyovszky a Tivadar Ortvay.
V ponuke okrem literatúry faktu nájdete, filozofiu, romány, detektívky, trilery, humor, kuchárky či tému víno.
Medzi ďalších významných autorov, ktorými sa môže vydavateľstvo popýšiť patria Albert Marenčin, Fedor Malík, Dana Hlavatá, Gustav Murín, Ivana Dobraková, Martina Monošová, Michal Hvorecký a mnohí ďalší. Zo zahraničných autor sem patría Henning Mankell, Amelie Nothombová či Yehuda Lahav.
Román, ktorý možno nie je románom, o živote, ktorý možno nebol životom. O tom, aké zložité sú jednoduché veci a aké je ľahké mýliť sa. O lámaní ľadov, stereotypov, charakterov, chleba. O hraničnej poruche a bezhraničných pokusoch o nápravu. O snahe písať popri živote a žiť popri písaní. Dlhý vážny príbeh prerývaný krátkymi nevážnymi alebo možno naopak.
Povesti zozbieral český profesor Emanuel Kosík počas svojho pôsobenia na štátnej obchodnej škole v Skalici od roku 1920 do vzniku Slovenského štátu, kedy bol nútený odísť na Moravu. Povesti pochádzajú z regiónu tzv. Moravského Slovácka, ktoré v minulosti tvorilo slovenské a moravské okolie rieky Moravy. Väčšina povestí je zo Záhoria (napr.
Príbeh o ľudskom nešťastí, o nezvládnutí, či schopnosti predísť životným prekážkam. Trojica hlavných hrdinov, ktorí sa točia vo víre nebezpečenstva, klamstiev, nešťastia a všadeprítomnej smrti, a to všetko v nádhernom prostredí hôr Malej Fatry, Žiliny a priľahlých lokalít. Aký je hlavný motív vraha?
Ako ho rozoznať skôr, kým nám roztrhá srdce na franforce?
Dve ženy. Dva odlišné ľudské osudy. Timea, ktorá má všetko a Lucia, ktorá takmer všetko stratila. Timea, mladá, krásna, s úspešnou kariérou a platom, o ktorom sníva každý. Šéf jej zobe z ruky... Jedného dňa však začne jej dokonalý život naberať spätný chod.
Jurajovi Šebovi sa podarilo vytvoriť originálny subžáner historickej koláže, kde sa akoby na smetisku alebo v nejakej truhlici prehrabávate v rozličných predmetoch a vytešujete sa, čo všetko – aké poklady – ste tam našli. Som rád, že priblížil našu históriu tak, ako to urobil.
Neznesiteľná ženská, ktorá pije krv nielen manželovi a celej rodine, ale aj susedom v dome, je pre mnohých nielen otravnou mrchou, ale aj personou non grata. Dokáže niekomu z nich liezť vtieravá, klebetná a zlomyseľná žena v rokoch na nervy, byť pre kohosi natoľko nebezpečná, že ju znesie zo sveta triviálnym spôsobom bez mihnutia oka?
Román Emma je príbehom päťdesiatpäťročnej ženy, ktorá si uvedomuje, ako sa do jej psychiky aj tela zabodáva každý ďalší pribúdajúci deň. Ako sa dostáva do rozporu s vlastnými názormi, ako inak vnímajú celú jej bytosť dcéry aj manžel.
Príbehy mladej Kristíny potešia všetkých, ktorí majú radi SEXUS, ale tiež zástancov tradičnej rodiny, keďže propaguje manželský sex bez ochrany. Kristína urobí čokoľvek, aby si našla a udržala dobrú prácu. Takmer.
Intímne rozhovory o Bohu cez Luthera, ale aj o duchovnom svete známych osobností. S Milanom Lasicom, Ľubomírom Feldekom, Kamilom Peterajom, Petrom Jarošom, Milanom Kňažkom a ďalšími sa zhovára Ivana Havranová. Kniha plná vyznaní, jedinečných odhalení a krásnych myšlienok...
Utrpenie Mikuláša Horna zobrazuje muža v stredných rokoch, ktorý sa v šedivej jednotvárnosti každodenného stereotypu manželského života bezhlavo, vášnivo zamiluje, pričom získava novú osobnú skúsenosť. Uvedomuje si trpkú príchuť vlastného mileneckého šťastia, ktoré nedokáže postaviť na bolestnom zraňovaní a nešťastí najbližších.
Debutová zbierka poviedok inšpirovaných autorkiným životom. Nie je to však len veselý život mladého človeka. Sú to prózy, v ktorých hľadá hlbší zmysel vlastného života, ktoré reflektujú detstvo i dospievanie v nestabilných rodinných pomeroch a neistých časoch deklarovaných istôt.
Popredný ruský spisovateľ Jurij Poľakov (okrem iného šéfredaktor Literaturnoj gazety) predostiera v novele Nebo padlých príbeh lásky s prvkami detektívky a politickej satiry. Je to próza o „nových Rusoch“ – o novej triede, ktorá vznikla v deväťdesiatych rokoch minulého storočia v období „divokého kapitalizmu“, keď právo a zákon nahradilo mafiánske násilie.
Senzačný príbeh mladíka. Po tragickej smrti rodičov vedie búrlivý život. Keď skrachuje jeho upratovacia firma, núka dievčatá ako call girls politikom a manažérom. Ponúkne svoje služby firme, ktorá sa chystá investovať na Slovensku. Začína sa kariéra lobistu. Má prsty v privatizácii letiska, v tendroch, lobuje vo vláde.
Zbierka krátkych poviedok a čŕt vznikala v priebehu niekoľkých rokov a kým sa ju autor odvážil vydať, musel ubehnúť pomerne dlhý čas. Hrdinami príbehov sú deti a rodičia, synovia a dcéry, manželky a manželia, starí rodičia aj vnuci.
Prechádzka starým Prešporkom začína vnútri dnes už zbúraných hradieb okružnou cestou popri baštách a mestských bránach. Poskytuje čitateľovi množstvo zaujímavých informácií a príbehov o ľuďoch, uliciach, domoch a palácoch.
Jedného jesenného dňa sa komisárovi Wallanderovi naskytne príležitosť splniť si dlhoročný sen a presťahovať sa na vidiek. Ten sa však veľmi rýchlo zmení na nočnú moru. V záhrade vytúženého domu nájde dve mŕtvoly, päťdesiat rokov zakopané v zemi. O koho ide? Ako je možné, že nikomu nechýbajú?
Sofia nie je ani štíhla, ani pekná, ani tak šikovná ako jej dve kamarátky... Muži ju oblúkom obchádzajú, ale ona túži po láske a... po peniazoch. Nemá pocit, že je horšia, ako tie dve mrchy. Ale ako o tom presvedčiť tých mužov? Duchaplnosťou? Sexom? Intrigami?
Richard Švehla bol môj priateľ. Začal ako československý diplomat, no stal sa americkým špiónom. Pracoval pre CIA. Nezradil vlasť, iba prebehol na druhú stranu. Ako mi sám povedal, chcel uniknúť pred prudko sa meniacimi politickými a spoločenskými pomermi. Dej knihy sa pridržiava faktov a je zasadený do chronológie, kontextu a súvislostí prevratnej doby.
28. júna 1914 došlo v Sarajeve k atentátu na následníka trónu habsburskej monarchie – arcivojvodu Františka Ferdinanda d’Este. Útočník Gavrilo Princip vtedy strieľal zo vzdialenosti len niekoľkých metrov a – netrafil. Arcivojvoda sa onedlho stal rakúsko-uhorským cisárom.