Klasické dielo filozofickej literatúry F. Nietzscheho, ktoré nie je súčasťou tzv. „akademickej filozofie.“ Ovplyvnilo filozofiu života a jeho reminiscencie možno nájsť aj v neskorších filozofických a socio-kultúrnych modeloch. Nietzsche si v Ecce homo uvedomuje svoj význam: „Poznám svoj údel. S mojím menom sa raz bude spájať spomienka na čosi nesmierne - na krízu ..
V tejto príručke sa uvádzajú základné pravidlá kartárskej hry ,,mariáš" a v niektorých prípadoch aj samotná technika hry.
„Vo svete je viac modiel ako skutočností: pre tie je určený môj „uhrančivý pohľad“ na tento svet, aj moje „uhrančivé ucho“ ...
Spoločnosť, školstvo i samotný edukačný proces prechádzajú v rámci vývoja mnohými zmenami. Zmenami je poznačená i oblasť hodnotenia. Hodnotenie je činnosť, ktorá môže svojím dôsledkom žiakovi veľmi pomôcť, ale zároveň aj ublížiť. Je to istý druh komunikácie medzi učiteľom, žiakom a rodičom.
Kompendium Sociálna práca v praxi je ojedinelým počinom kolektívu významných odborníkov, ktorí svojimi teoretickými, praktickými a aplikačnými prínosmi pre rozvoj sociálnej práce budujú modernú vednú disciplínu v neľahkých podmienkach postmodernej spoločnosti.
Dielo vyjadruje túžbu po lepšom svete, kde platia zákony pre všetkých ľudí rovnako, bez ohľadu na spoločenské a materiálne postavenie. Na pozadí tejto základnej myšlienky vzniká a rozvíja sa vzájomná láska dvoch žien pochádzajúcich z rozličných spoločenských vrstiev.
Publikácia ponúka čitateľovi základné metódy riešenia rôznych typov parciálnych diferenciálnych rovníc. Snahou pri písaní textu bolo nájsť vyváženú mieru medzi matematickým detailom a presnost’ou na jednej strane a názornost’ou výkladu na strane druhej.
Výber textov, ktoré prináša tento zborník, poukazuje na to, že chápanie vlastníctva, jeho vzťah k ponímaniu človeka a jeho slobody má množstvo podôb a to, čo sa súčasníkom na prvý pohľad javí ako ,,samozrejmné" alebo ,,prirodzené", je výsledkom stáročí intelektuálnych i spoločenských zápasov.
62 článkov knihy je rozdelených do 10 skupín, a to od histórie rastu svetovej populácie cez varovné hlasy, kritikov a popieračov preľudnenia a stanoviská cirkví až po bezradné ,, čo bude ďalej?
Komplementárna a alternatívna medicína (CAM) je pomenovanie pre široké spektrum predstáv a praktík s odlišným historickým pozadím a geografickým pôvodom, u ktorých by sme len ťažko hľadali jedného spoločného menovateľa. Predstavuje rôznorodý komplex postupov a náuk, ktoré sú čiastočne alebo úplne nezlučiteľné s biologickými a prírodovedeckými poznatkami.
Zámerom titulu je upriamiť pozornosť na vybrané didaktické aspekty výučby,ktorých aplikovanie a rešpektovanie v pedagogickej praxi zvýši efektivitu práce učiteľa, uľahčia a najmä zatraktívnia proces učenia sa žiakov. Škola sa tak stane atraktívnym a zmysluplným miestom aktivity učiteľa, ale predovšetkým žiakov.
Monografia "Sociálne služby v legislatíve a v praxi" má nadštandardnú odbornú a informačnú úroveň, má všetky predpoklady na pôsobenie v slovenskej sociálnej, pedagogickej literatúre i v ostatnej odbornej literatúre po vydaní ako kvalitná monografia v oblasti sociálnej politiky.
3 knihy rozprávok obsahujú štrnásť rozprávkových príbehov, ktoré balansujú medzi výmyslom a skutočnosťou. Sú zaľudnené nevšednými hrdinami a nezvyčajnými bytosťami tak trochu mimo svet, ktorý ich obklopuje a s ktorým sa pokúšajú zladiť krok... Nečudo, že príbehy tejto výnimočnej spoločnosti sú plné komických zvratov a nečakaných rozuzlení.
Výber textov, ktoré prináša tento zborník, poukazuje na to, že chápanie vlastníctva, jeho vzťah k ponímaniu človeka a jeho slobody má množstvo podôb a to, čo sa súčasníkom na prvý pohľad javí ako ,,samozrejmné" alebo ,,prirodzené", je výsledkom stáročí intelektuálnych i spoločenských zápasov.
V 80. rokoch 20. storočia sa v špeciálnej pedagogike vo svete začínajú zretľnejšie objavovať práce súvisiace s výskumom metakognície u žiakov s rôznymi typmi postihnutia. Tieto vplyvy sa výraznejšie premietajú aj do súčasnej teórie a empírie v problematike porúch učenia (Wong, 1987, s. 189-195).
Pútavé a zároveň poučné čítanie. Päť významných svetových miest: Rím, Kréta, New York, Paríž a Moskva. Spôsobom prístupným pre široký okruh čitateľov autor približuje ich dejiny, sprevádza čitateľa po najvýznamnejších pamiatkach a tiež životom známych historických osobností, ktoré vo vývoji daných spoločností zohrali kľúčovú úlohu.