Marek Varga vo svojej knihe ukazuje aká tenká a prípustná je hranica medzi objektívnym vedeckým opynávaním a duchovnou interpretáciou faktov o svete.
V predkladanej publikácii autor naznačil teoreticko-metodologický pohyb posledných desaťročí v oblasti teórie tlmočenia a poukázal na kľúčové problémy simultánneho tlmočenia. Odhadom štruktúry procesuálnych aspektov poukázal na fázy a miesta, ktoré spôsobujú študentom tlmočenia najväčšie problémy pri nadobúdaní príslušných tlmočníckych zručností.
Ak si často kladiete otázky: Čím to je, že je náš svet taký, aký je? Prečo môžeme čas merať, ale nemôžeme ho zastaviť? Je biologická evolúcia usmernená a ak áno, kam smeruje? Čo je to vlastne ľudské vedomie, ako sa odlišuje od ľudskej mysle a duše? Ako sú vo vesmíre rozložené a dokedy pretrvávajú vesmírne civilizácie?
Cieľom knihy nie je čitateľa vystrašiť. Prinajmenšom predstavuje snahu prebudiť ho zo zimného spánku, aj keď vzhľadom na klimatické zmeny a blížiacu sa zimu to možno považovať za nezdvorilé. Zdá sa však, že mnohí sa do spánku dostali nepripravení.
Kauzálne modelovanie sa v sociológii začalo rozvíjať zhruba v polovici 60. rokov minulého storočia. V nasledujúcom desaťročí zaznamenalo mimoriadne prudký rozmach.
Od tretieho vydania tejto knihy uplynulo desať rokov. Odvtedy sa veľa zmenilo, vyšlo veľa nových kníh a štúdií z logiky a logickej sémantiky, ktoré obsahujú nové objavy z tejto oblasti. Nové reálie prinútili autora zmeniť niektoré príklady viet a výrazov, pretože pôvodné sa pochopiteľne stali zastaranými a pre niektorých študentov už nie dostatočne známymi.
Učebnica, ktorej ambíciou je nielen informovať odbornú verejnosť o alternatívnych možnostiach školstva, ale byť aj poradenstvom pre rodičov, aby poznali klady a zápory jednotlivých alternatív.
Pedagogická antropológia tematizuje vzťahovú oblasť medzi pedagogikou a antropológiou v určitom kultúrno-historickom kontexte.
Predkladaná publikácia s názvom Preklad liturgického textu v zrkadle teórie skoposu (na príklade translácie východnej Chryzostomovej liturgie do češtiny) od autorky Mgr. Evy Hrdinovej, PhD. je prvé odborné a systematicky spracované dielo v českom a slovenskom akademickom prostredí.
Autori v publikácii vysvetľujú jednotlivé ustanovenia platného zákona o sociálnych službách. Vedieť a chcieť pomáhať v oblasti sociálnej práce, znamená bezchybne poznať miesto, úlohy a perspektívy sociálnej politiky, a sociálnej práce.
Dieťa sa denne stretáva s technickými prostriedkami, či už sú to domáce spotrebiče, masmédiá (rozhlas, televízia), elektronické médiá (počítače, multimédiá). V oblasti technického vzdelávania detí predškolského veku je preto potrebné reflektovať tieto skutočnosti.
Monografia ponúka ucelený prierez z oblasti implementácie odboru sociálnej práce do školského prostredia. Ako prvá vedecká monografia svojho druhu na slovenskom a českom knižnom trhu definuje, vzmedzuje a charakterizuje teoretické a metodologické východiská sociálnej práce v škole.
Autorovi sa podarilo na priestore ohraničenom rozsahom jednej monografie zachytiť počiatky a rozvoj jednej z pomáhajúcich disciplín – sociálnej práce. Predkladá nám obraz pomoci a pomáhania, ktoré sa prirodzene zrodilo na počiatku vývoja ľudskej spoločnosti ako jej sprievodný jav a jeho metamorfózy od pomoci subjektívnej a náhodnej až po profesionálnu pomoc.
Táto publikácia si kladie za cieľ predstaviť Augustína ako kazateľa a pastiera, ako človeka, ktorého prvoradou túžbou bolo prilbížiť Božie slovo tým, ktorí prichádzali za ním ako za svojím biskupom a učiteľom.
Ekonomické systémy sa rozvíjajú a sú dynamizujúcim faktorom spoločenského rozvoja.Vývoj ekonomických systémov má svoje objektívne a subjektívne determinanty. K objektívnym patria prírodné, spoločenské, vonkajšie a vnútorné, vecné a procesné determinanty. K subjektívnym determinantom patria procesy, ktoré sú prioritné a priamo určované zámerom a vôlou človeka.
Táto kniha vznikla ako výsledok mnohých stretnutí s rodičmi nadaných detí, ale aj prednášok, seminárov a stretnutí s pedagógmi, psychológmi, metodikmi, učiteľmi materských škôl, základných a stredných škôl a gymnázií, ako aj s tými, čo prejavili záujem o problematiku nadania, nadaných detí...
Doktorka Jolana Laznibatová pracuje v oblasti psychológie nadania už viac ako 30 rokov. Ako prvá na Slovensku sa začala venovať problematike nadania detí a mládeže. V roku 1993 vypracovala Projekt alternatívnej starostlivosti o nadané deti. Na základe toho od 1.9.1993 začali pracovať prvé triedy pre nadané deti. 1.1.
Publikácia je určená predovšetkým študentom spoločenskovedných vysokých škôl, odborníkom v oblasti teórie bezpečnosti, medzinárodných vzťahov a politológie, pracovníkom decíznej sféry v oblasti bezpečnosti a obrany. Publikácia obsahuje aj nové pohľady, metodologické prístupy a riešenia.
Filozofia náboženstva sa zaoberá filozofickou reflexiou a výkladom náboženských fenoménov. Vymedzuje zároveň i vzťah filozofie a náboženstva. Autor sa v knihe zaoberá vybranými problémami súčasnej kontinentálnej filozofie náboženstva. Všíma si otázky, prístupy a metódy dnešných "filozofií náboženstva". Spoločným znakom vybraných autorov - J.-L. Mariona, G.