Kniha je skvelý sprievodca v koučovaní pre učiteľov a pracovníkov s mládežou, ale nielen pre nich. Každý, kto si knihu prečíta, v nej nájde niečo, čo ho posunie nielen v poznaní koučovania, ale aj v komunikácii v bežnom živote a tým aj k zmene celej spoločnosti . A aj to je poslaním koučovania.
Kniha Cigánka je dialógom medzi rómskym a gadžovským svetom. Stretneme v ňom Janette – dieťa, dcéru, žiačku, študentku, manželku, matku, pacientku. Hľadajúcu zamestnanie, riešenie denných problémov aj predsudkov, vlastnú cestu životom, výzvy, vzostupy aj pády. Nazrite doň zblízka, vnímajte pocity, dilemy, životné križovatky, premýšľajte.
Počas tvorby vízie Učiace sa Slovensko v rokoch 2016 2017 sa podarilo vyvolať nádej, že slovenské školstvo sa konečne vydá na cestu potrebných zmien. Následné kroky ministerstva školstva (či skôr ich absencia) však mnohých zaskočili a opäť raz sklamali.
Tri žiačky - kamarátky z alternatívnej základnej školy v Berlíne, napísali knihu o tom, ako si ony predstavujú správnu školu. V ich škole sa neznámkuje, žiaci si organizujú vlastný rozvrh hodín a často sami rozhodujú, čo a ako sa budú učiť.
Kniha nórskeho profesora práva je postavená na reálnych príbehoch právnikov a sudcov, ktorí sa v záujme vyššieho dobra postavili zákonu alebo orgánom verejnej moci a mali by čitateľa pri jeho rozhodovaní inšpirovať k väčšej odvahe postaviť sa nespravodlivosti.
Čo očakávame od poznania minulosti vlastnej krajiny? Poučenie? Pochopenie súčasného fungovania? Posmelenie k odvahe povedať svoj názor? Prebratie svojho podielu zodpovednosti za denné fungovanie svojej školy, úradu, obce?
Pod pojmom škola alebo vzdelávanie si zvykneme predstaviť budovu, lavice, 45 minútové hodiny, na ktorých učiteľ pred tabuľou vysvetľuje látku a žiaci sa hlásia. Margret Rasfeld nazerá na školy a vzdelávanie inak. Uvedomila si, že memorovanie sa faktov a poučiek nestačí.
Druhé doplnené vydanie autobiografickej knižky Janette Motlovej Maziniovej. Keď som pred piatimi rokmi začala písať Cigánku, mala som jasný cieľ. Chcela som, aby gadžovský svet pochopil, čo všetko má v rukách. Ako veľmi dokáže pohľadom potešiť, no aj ublížiť. Ako ľahko odsúdi len preto, že niektorá etnicita v spoločnosti nepatrí medzi lukratívne.
Daniel Everett popisuje ohromujúce zážitky a objavy, ku ktorým sa dostal počas života s Pirahami ľuďmi z malého kmeňa amazonských Indiánov v strednej Brazílii. Daniel Everett prišiel medzi Pirahov so svojou ženou a tromi deťmi v nádeji, že ich obráti na kresťanstvo. Everetta okamžite zaujal ich jazyk a jeho kultúrne a lingvistické dôsledky, ktoré z neho vyplývali.
Knihu Škola podľa našich predstáv napísali žiačky berlínskej inovatívnej školy ESBZ (Evangelische Schule Berlin Zentrum) vo veku 13, 14 a 15 rokov. Autorky Alma de Zarate, Jamila Tressel a Lara-Luna Ehrenschneider týmto prispeli do debaty o školstve a vzdelávaní, ktorú väčšinou vedú dospelí (politici, učitelia či rodičia).