Prieniky a rozhrania medzi sociálnou pedagogikou a sociálnou prácou
Autor: Branislav Malík
Vydavateľstvo: PhDr. Milan Štefanko - IRIS 2019
EAN: 9788082000545
Text publikácie je rozvrhnutý do troch tematických častí. Prvé dve majú teoretickú povahu, tretia časť má aplikačný charakter. Cieľom prvej časti je ohraničenie tematického a kompetenčného poľa sociálnej pedagogiky.
čítať viacTeodor Kollárik
UNIVERZITA KOMENSKÉHO BRATISLAVA 2011 15,29 €Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert
Inštitút psychoterapie a socioterapie 2017 51,30 €Text publikácie je rozvrhnutý do troch tematických častí. Prvé dve majú teoretickú povahu, tretia časť má aplikačný charakter. Cieľom prvej časti je ohraničenie tematického a kompetenčného poľa sociálnej pedagogiky. Autor tu programovo nadviazal na vedecký prínos a poznatkovú bázu, ktorú do diskurzu týkajúceho sa precizovania predmetu sociálnej pedagogiky v českom a slovenskom prostredí vniesli ako nóvum uznávané autority. Autor sa sústredí na výber a zvýraznenie tých identifikačných znakov sociálnej pedagogiky, ktoré ju v našom domácom prostredí dostatočne jasne vyhraňujú voči iným príbuzným disciplínam, resp. odvetviam ľudskej teoretickej a praktickej činnosti, najmä však voči sociálnej práci. Predkladanú publikáciu možno chápať aj ako určitú rukoväť, ktorá by odborníkom umožnila tieto hranice spoľahlivo rozpoznať a tým minimalizovať aj riziko možných kompetenčných sporov medzi sociálnou pedagogikou a sociálnou prácou. K ustáleniu hraníc sociálnej pedagogiky prispievajú aj relevantné metodické usmernenia, reglementujúce jej profesijné aktivity.