Voľné pokračovanie portrétových spomienok na osobnosti, ktoré tvorili naše kultúrne dejiny (Mária Bancíková, Igor Galanda alias Cyro Landa, Martin Gregor, Otto Haas, Pavol Haspra, Emil Horváth st., Ivan Mistrík a ďalší).
Fascinujúce čítanie o jedoch rôzneho pôvodu a ich využívaní v prospech iných, alebo naopak zneužívaní v prospech vlastný – a to od dávnej minulosti až po horúcu súčasnosť, okorenené citáciami z literárnych diel a vzácnych herbárov.
V znamení Hovna nie je román výrazný len názvom. Na slovenskej literárnej scéne spôsobí minimálne rozruch. Román tvoria paralelné príbehy troch protagonistov „z oboch strán smrti“. Jeden príbeh od narodenia rozpráva v prvej osobe samotný rozprávač, druhým „hrdinom“, ktorého osudy sledujeme, dostal od autora meno Nula. Nomen Omen platí doslova.
Monografia o výtvarnom diele Mariána Čunderlíka (1926-1983) podrobne sleduje vývin maliarovej tvorby a zároveň mapuje významné obdobie moderného výtvarného umenia na Slovensku, predovšetkým v šesťdesiatych rokoch. Publikáciu obsahujúcu presvedčivé množstvo reprodukcií dopĺňa bohatá dokumentačná a faktografická časť.
Pri príležitosti 25. narodenín Vydavateľstva SLOVART si pripomíname aj dielo autora, ktorý nás opustil predčasne.
Karol Baron patrí k najvýraznejším predstaviteľom slovenského maliarstva 2. polovice 20. storočia. Už od začiatku 60. rokov predstavuje jeho figurálna tvorba osobitý príspevok v rámci rozvíjania neosurrealistickej tradície, ktorú obohacuje o špecifické prvky čierneho humoru, absurdných tvarových metamorfóz a drastickej grotesky.
Bílé zuby, pozoruhodná prvotina mladé britské autorky, připomínající knihy Charlese Dickense a Salmana Rushdieho, vzbudila po svém vydání obrovský rozruch jak mezi kritiky, tak mezi čtenáři. Je to vtipný, hluboce vyzrálý a velkomylsný román, jenž se zmocňuje pestré multikulturní krajiny Londýna.
Tento zcela nový životopis, první po více než dvaceti letech, se pokouší vykreslit živý portrét autora podnětných a nezapomenutelných děl, která zásadním způsobem ovlivnila světovou moderní literaturu.
Chcete-li se přenést do říše, kde dobro vítězí nad zlem, kde lidé, přes všechny prvotní předsudky, jsou k sobě přátelští, a dobro ukáže svoji sílu, pak si přečtěte tuto knížku, v níž vystupují i pohádkové bytosti, kladné i záporné. Ony dějem tak prostupují, že je pokládáte za součást každodenního života.
Autor ponúka čitateľovi súbor textov zrodených na prelome storočí. Pokúsil sa zostaviť knihu čítavú, nenadbiehajúcu však vkusu čitateľa. Má ambíciu poskytnúť istú sumu poznania a zároveň vzbudiť aj pocit potešenia zo spôsobu, akým sa to predostiera.
Za socializmu cirkvi vykrikovali, že chcú odluku od štátu. Dnes sú zubami nechtami proti. Prečo je to tak? Prečo sa tomu tak bránia? Ako je tomu inde vo svete? Čo nás vlastne stojí cirkev a čo za to dostávame. Aký je jej majetok?
Čo neviete o cirkvi. Škandály po celom svete – detské obete a súdne procesy. Cirkev všetko utajuje. Množstvo šokujúcich faktov. Je náboženstvo vecou morálky alebo iba pokrytectva? Aká je skutočná morálka cirkvi?
Fenomén klinické smrti vtoupil do širokého povědomí teprve po zveřejnění výzkumů dr. Raymonda Moodyho. Lidstvo se s ním však setkávalo již odedávna a staré záznamy nás přesvědčují o tom, že kdysi tomuto jevu lidé rozuměli lépe než dnes a dokonce jej uměle navozovali a využívali k nejrůznějším zasvěcením. O tom ostatně svědčí tzv.
Neuveriteľných 137 543 prístupov zaznamenal anonymný autor Maxim E. Matkin na svoju knihu príbehov Polnočný denník v internetovom časopise inZine. Do tohto čísla nie sú započítané reakcie na dielko, ktorých bolo niekoľko stoviek.