Svet sa dnes zásadne mení. Ak sme pred niekoľkými storočiami začali svetu vtláčať svoju vlastnú ľudskú pečať, dnes sa situácia mení v tom, že niektoré naše výtvorysa osamostatnili a začali dnes preberať iniciatívu.
Od čias Immanuela Kanta vo filozofickej tradícii zaznieva myšlienka o subjektívnej transformácii objektívnej reality, spočiatku na úrovni poznávacích schopností človeka, neskôr jazyka. V súčasnosti sa táto transformácia skúma už komplexnejšie a zahrňuje aj prostriedky masovej komunikácie...
Čo je mystika? Aké sú jej špecifiká? V čom spočíva podstata duchovného života?
Informačne obsažná, ale pritom prehľadne a zrozumiteľne napísaná publikácia sa pokúša priviesť čitateľa na stopu odpovede na odvekú ľudskú otázku Kto sme, odkiaľ prichádzame, kam ideme. Autor v nej kategorizuje obsiahlu bázu poznatkov o človeku, pochádzajúcich z arzenálu širokého spektra vedných disciplín a názorových prúdov filozofického myslenia.
Cieľom práce je uviesť čitateľa do základných tém a problémov filozofickej antropológie. Je spracovaná ako učebnica určená najmä študentom filozofie a filozofických disciplín.
Slovník je spracovaný ako študijná a pracovná pomôcka pre príslušníkov rezortu ministerstva obrany, ozbrojených síl SR, pre študentov vojenských akadémií a ďalším záujemcom, ktorí o túto problematiku prejavia záujem. Svojim rozsahom nie je vyčerpávajúci.
Cieľom knihy je predchádzanie možnej stagnácii a podvýkonnosti udetí, ktoré vznikajú ako dôsledok neadekvátnej podpory jednotlivých stránok osobnosti a neprimerane náročných podnetov v edukačnom prostredí, vzhľadom na špecifickosť ich vývinu (akcelerovaný vývin, nerovnomerný vývin).
Obsah 1 Parciálne diferenciálne rovnice a matematické modelovanie..10 1.1 Zákon zachovania hmoty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.2 Rovnica vedenia tepla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 1.3 Rovnica priečneho kmitania struny . . . . . . . . . . . . . . . 18 1.4 Black – Scholesov model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Publikácia obsahuje výroky a heslá vynikajúcich i slávnych tvorcov vo vede, technike, kultúre a umení, v politike, organizácii a riadení, výroky vedcov, spisovateľov, výtvarníkov, hudobníkov a pracovníkov ďalších profesií. Ide o ľudí, ktorí prispeli k pokroku ľudskej civilizácie.
Autor knihy pracuje ako vedúci Centra výchovnej a psychologickej prevencie a má mnohoročné profesionálne skúsenosti vo vzdelávacej, výchovnej a kultúrno-výchovnej práci s mládežou.
Kniha je venovaná problematike praktického usudzovania a jeho úlohe vo vysvetlení a chápaní ľudského konania. Práca chce ukázať, ako sa táto problematika vyvíjala v dejinách ľudského myslenia, najmä filozofie a metodológie sociálnych vied. Nejde však o dejiny, ale o typológiu, o jej priblíženie. Priblíženie aj prostredníctvom takých autorov, ako sú napr.
Autor humorným spôsobom hovorí o najdôležitejších postavách a udalostiach týkajúcich sa slovenských dejín. Vtipné historky oživujú ešte vtipnejšie perokresby, ktorými je text okorenený. Aj o veciach vážnych možno hovoriť s úsmevom. To je hlavný zámer autora tejto knihy. Veríme, že sa čitateľovi bude páčiť.
Kniha pojednáva o vývoji slovenskej spoločnosti na pozadí základných dejinných trendov 20. storočia. Rozhodujúcim procesom tohto obdobia bolo súperenie politicko-ekonomických blokov o svetovú moc.
Kniha nadväzuje na úspech predchádzajúcich vysokoškolských učebníc Základy učiteľskej psychológie a Základy učiteľskej pedagogiky. Hlavným zámerom knihy je konkretizovať pedagogické a psychologické poznatky tak, aby sa mohli účinne aplikovať v praxi. Je určená všetkým učiteľom, výchovným a pedagogickým pracovníkom.
Estetický slovník je slovníkom estetiky ako vednej disciplíny. Je určený estetikom, filozofom, kultúrológom a odborníkom v ďalších humanitných vedách, učiteľom humanitných predmetov na všetkých stupňoch škôl, študentom vysokých škôl v týchto odboroch, záujemcom o dejiny umenia a o interpretáciu umeleckých diel, pracovníkom v umeleckom biznise a podobne.
Príbeh románu sa odohráva v časoch totality v prostredí bratislavských novinárov, spisovateľov a úradníkov mocenského aparátu v ich rozporných vzťahoch.
Táto publikácia vznikla ako výsledok tretej, záverečnej časti výskumu, ktorý prebiehal v rámci grantového projektu VEGA "Metodológia sociálnych a humanitných vied (vybrané problémy)" v rokoch 2003 - 2005.
Kniha má charakter "základov" a elementárneho úvodu do témy o priebehu a mechanizmoch evolúcie.
Didaktika ako veda, obsah vzdelania, teoretické základy vyučovacieho procesu, vyučovacie zásady, učebné pomôcky a didaktická technika. Alternatívne školstvo