Když se vám zjeví Lucifer, aby vás požádal o malou službičku, je to vždycky problém. Zvlášť, když se ten problém jmenuje Lilith, která je na útěku z pekla poté, co velkému šéfovi provedla něco nepěkného. Může to být horší?
Laureátka hovoreného slova, držiteľka Zlatej ceny Matice Slovenskej za dlhoročné reprezentovanie Slovenska v recitácií poézie a zachovávanie tradícií a odkazu našich predkov. Napísala krátke básne z jej života vo svojom veku 92 rokov, v ktorých nazbierala mnoho životných múdrostí.
Životopisné prozaické dielo Prsteň mojej (starej) mamy zachytáva život dvoch rodín a ich príbuzných v čase pred druhou svetovou vodou, počas nej a po nej. Vznikol najmä z autentických rozprávaní jednej z hlavných postáv diela – Marty Izakovičovej, rod.
Cestovateľ, pokúšajúci sa ujsť z hlučnej a strakatej biedy Váránasí, stretne na brehu Gangy tučného muža rozjímajúceho nad podstatou kvapky vody. Detský robotník z portugalského mramorového lomu na jeden deň unikne zo svojho života, z ktorého nemá šancu sa vyslobodiť.
Zemitá poézia Oľgy Gluštíkovej nerozlišuje medzi krásnym a škaredým, vysokým a nízkym. Odkrýva korene drsného oravského regiónu, zapustené do jeho obyvateľov po celé generácie. Súčasne poukazuje na symbiózu medzi človekom a krajinou, pri ktorej je existencia jedného organizmu podmienená bytím toho druhého.
Druhá kniha povídek Kláry Hůrkové přináší opět texty autofikční i zcela smyšlené. Zabývají se hlavně mezilidskými, zejména milostnými vztahy z pohledu ženy, která je prožívá.
Kocovina je třetí díl románové trilogie Žižkaperk Blues.
„Pre tých, ktorí žijú vo svete snov, je skutočný svet tou najnepravdepodobnejšou ríšou.“ Päťročný chlapec, ktorého mama sa nevrátila z nákupu, počas dlhých dní, mesiacov a možno aj rokov uzavretý v byte skúma jeho strnulosť a po nociach sa vyberá na iniciačné cesty po lávkach, predznamenávajúcich jeho postupné osamievanie.
Velká Morava se připravuje na příchod věrozvěstů. Mladá dívka Mila, dcera knížete Rostislava, byla vychována jako křesťanka, pohanské svátky ji však fascinují a dala by všechno za to, aby se jich mohla účastnit stejně jako místní děvčata.
David je sotva patnáctiletý kluk a už ho čeká prazvláštní a náročný úkol – obrodit svět. Zastavit planetu, zrušit všechny staré frekvence, uskutečnit změnu a znovu to celé roztočit!
Jej odvahu a srdce čakajú skúšky, s akými nerátala… Beth Thatcherová strávila celý život v bezpečnom a pohodlnom svete rodiny, priateľov a spoločenských podujatí, ktorý jej zaručilo otcovo bohatstvo. Na prekvapenie všetkých však prijme miesto učiteľky v drsnom podhorí západnej Kanady.
Existuje recept na štěstí? A je pravda, že si za všecko, co se nám v životě přihodí, můžeme sami?
Eliška je učitelka. Živí ji slova. Současně má ale pocit, že ji nikdo neslyší.
Básnická kniha Vec osebe je spoločným dielom dvojice popredných slovenských autorov, Dany Podrackej a Jána Tazberíka, ktorí sa formou vnútornej sondy odhodlali uchopiť ľudský prienik do filozofie myslenia, vnímania a bytia.
Život na kolotoči vychází po více než deseti letech od její první knihy a autorka chce postihnout všechno, co se kolem i v ní samotné změnilo, posunulo. Jak říká, jedná se o životní evoluci, ne o pokračování. Mluví nejen o událostech poetických, humorných, ale pouští se také do neznámých vod vážnějších úvah.
Soubor povídek představuje výsledek druhého ročníku mezikulturní povídkové soutěže: 37 finálových povídek z 421 došlých. Aktuální téma „noční cestování“ inspirovalo autory k líčení osudů svých hrdinů, kteří objevují tajemství života a smrti, prožívají touhy, lásky i nelásky, osudová setkání i nečekaná dobrodružství.
Konstantin Vaginov (1899 – 1934) – ruský básnik a prozaik, popredný a svojrázny predstaviteľ ruskej sovietskej postavantgardy a predchodca ruskej postmodernej literatúry, sa narodil v Petrohrade, ktorý bol preňho štvrtým Rímom a pre jeho poéziu a prózu sa stal celoživotnou témou.
Román Spreneverené nebo vznikol vo veľmi krátkom časovom období mája až júna roku 1939, teda v pochmúrnej atmosfére všadeprítomnej hrozby nacizmu. Franz Werfel spracoval skutočný životný „príbeh slúžky“ – ako znie aj podtitul knihy – kuchárky Agnes Hvizdovej, ktorá pracovala v domácnosti hudobného skladateľa Gustava Mahlera.
Karol Horák podobne ako Pavel Hrúz či Pavel Vilikovský svojou predchádzajúcou tvorbou narúšal dobové doktríny socialistického realizmu, lyrizoval a subjektivizoval aj sociálnu tému, neustále skúšal tvarové možnosti diela a demýtizoval viaceré historické osobnosti.
Milčák vo svojej poslednej monografii načrtáva možnú typológiu hypostazovaného subjektu. Nejde mu však len o terminologické spresnenie pri narábaní s kategóriou subjektu, ale aj o hľadanie istého hierarchizujúceho systému.