O režisérovi, ktorý najmä v šesťdesiatych rokoch minulého storočia žal svetovú slávu, doteraz niet v slovenskej kinematografickej literatúre ani dlhšej štúdie.
Prvá časť knihy Čítanie myslenia obsahuje fakty príbehu časopisu Krok a v druhej časti časopisu zo šesťdesiatych rokov minulého storočia Matičné čítanie, ktoré sa stali pre mnohých „osudnými“ a nezabudnuteľnými v dobrom aj v zlom zmysle slova. Na osud sa netreba priveľmi spoliehať a zabudnúť sa nemá.
V knihe Démoni súhlasu i nesúhlasu sa stretávajú dve významné osobnosti slovenskej kultúry dvadsiateho storočia: básnik a politik Miroslav Válek a prozaik Dominik Tatarka.
Aktuálna zbierka básní spisovateľa (nar. 1965) a básnických skladieb s kritickým a duchovným podtextom. To sa len zdá, že písať ľahko je také ľahké, ako to vidíme a čítame vo všetkých knihách Jána Litváka. Hoci preňho to asi ľahké je, či skôr samozrejmé, pre nás čitateľov je jeho ľahkosť krásou.
Román Spytovanie je pokračovaním dlhodobej spolupráce Ivana Kadlečíka a Olega Pastiera. Ichdialóg o literatúre, umení, hudbe a všeličom inom začal v roku 1989 a trvá dodnes.
Nové antidialógy sú pokračovaním rozhovorov erudovaného znalca a kritika slovenskej literatúry s jej poprednými protagonistami.
Kniha je súhrnom krátkych esejistických postrehov, zamyslení, úvah, kritík a pochvál mnohých prečítaných kníh pôvodnej slovenskej aj prekladovej literatúry. Tieto poznámky "akoby na okraj prečítaného" približujú Slobodov priamočiary a autentický spôsob myslenia a poukazujú na tri hlavné zdroje spisovateľovho záujmu: filozofiu, náboženské myslenie a beletriu.
Texty v tejto knihe majú svoje krátke dejiny. Najprv boli prednesené v rámci cyklu prednášok, ktoré organizovalo občianske združenie tranzit.sk, konkrétne Miroslav Marcelli, Boris Ondreička a Laco Teren. Bez ich pomoci, najmä finančnej, by sa toto podujatie nemohlo uskutočniť.
Kniha nadväzuje na úspešnú knihu Voľným okom. Je zameraná na interpretáciu diel slovenského výtvarného umenia, prevažne diel, ktoré tvoria základ slovenskej výtvarnej moderny.
Po rozsiahlej a veľmi úspešnej knihe Pohybliví v pohylivom (2007) prichádza OlegPastier s ďalšou objavnou literárno-dokumentárnou prácou o dnes už legendárnej básnickej skupine Osamelí bežci.
Staničný interiér Okrajová stanica slúžiaca už len ako záchytný bod na dohľad cintorín priemyselná zóna supermarket (pragmatická konštrukcia pre každú životnú potrebu) Tušené staničné obrysy výpravcov duch naďalej v nočnej službe v regáloch predvojnový cestovný poriadok (atlas sveta pod tlakom plesne rozkladá všetky zmluvné hranice) Význam
Chmel vo svojej piatej básnickej knihe skúma svet, naznačuje prepojenosť historických období, vedy, umenia a filozofie, aby vypovedal o trvaní ľudstva.
Kniha predstavuje autora v komplexnosti jeho literárnych prejavov, teda tak ako sa v skutočnosti uplatňuje v našom literárnom priestore. Popri jeho pôvodnej poézii tu nachádzame rozličné esejistické či naratívne texty o spisovateľoch či výtvarných umelcoch i rozhovory s básnikom.
Rozhovory slovenského básnika a esejistu s osobitými a svojráznymi literátmi, ktorí nikdy nepatrili do žiadneho stáda. Publikácia Z protiľahlého brehu predstavuje jedenástku osobností nášho literárneho života, ktorých spája okrem iného úsilie hľadať v tvorbe autentickú cestu po nevychodených chodníčkoch a vedľajších cestách.
Miodrag Vuković, čiernohorský poviedkar. Výsostne moderný, no zároveň svojbytný a ťažko porovnateľný opus Kruh hlavy, skromný svojim rozsahom, ale mimoriadne naliehavý a nevšedne inšpiratívny obsahom a formou. Vukovićove poviedky boli označené za vzácny a autentický prínos k inovácii súčasného prozaického vyjadrenia.
Cyklus štyroch voľne radených, navzájom prepojených textov, ktoré spája jedna autobiografická pamäť - nepamäť.
Zbierka básní výnimočného básnika súčasnej ruskej avantgardy. Slovenský preklad Ján Zambor, Valerij Kupka, Ivana Kupková, Miroslav Válek.
Štrnásť poviedok pre deti i dospelých v preklade šestnástich študentov ruského jazyka. Ilustrácie Leonid Tiškov.
Haiku má úsporný tvar. Aj úsporný tvar môže byť sporný, ak nie je každé slovo na svojom mieste. Ján Štrasser vie slová stavať tvárami k sebe, aby vystihol, aký je človek osamelý. Na vlečné časy. Jeho zbierka Hahaiku by mohla mať podtitul Múdre srdce.
Mozaika textov od rôznych osobností slovenskej intelektuálnej scény. Jej zmyslom je upozorniť na diela slovenskej modernej kultúry, ktoré by mali tvoriť jej zlatý fond.