Renomovaný slovenský scénograf Milan Čorba odovzdal svojimi „prednáškami“ profesionálny i ľudský odkaz úspešného tvorcu v oblasti divadla, filmu a televízie.
Kniha oboznamuje čitateľa so začiatkami a pôvodom marionetového divadla hraného v strednej Európe v 18. a 19. storočí, najmä v jej východných územiach.
KIOSK II – Divadelné festivaly na Slovensku CD-Rom + katalóg / DÚ 2009 Po úspešnom projekte KIOSK I vydal Divadelný ústav katalóg a multimediálny cd-rom KIOSK II – FESTIVALS v slovenskom a anglickom jazyku.
Vreckovky dopĺňajú edície Svetová dráma - antológie, Nová dráma/New Drama a Slovenská dráma, ktorými Divadelný ústav predstavuje diela moderných i klasických autorov. Dielo vybraných autorov (v tomto prípade rumunskej dramatičky Gianiny Cărbunariu) dopĺňa štúdia, rozhovor a stručná biografia.
Reprezentatívny katalóg súčasných slovenských dramatikov tvoriacich v posledných dvoch desaťročiach ponúka čitateľovi možnosť oboznámiť sa s najnovšími tendenciami v súčasnej slovenskej dráme.
Pokračovanie druhého zväzku štúdií mapujúcich divadelné začiatky na území Slovenska z pera významnej teatrologičky a historičky slovenského divadla. Publikácia doplňuje existujúce poznatky z dejín slovenského divadla a zároveň je vhodnou študijnou literatúrou pre študentov umeleckých a humanitných škôl.
Autorka sa vracia k prameňom anglického renesančného divadla a predstavuje slovenskej verejnosti základné kultúrnohistorické súvislosti, z ktorých vyrastá dramatika Wiliama Shakespeara. Kniha je zostavená z cyklu prednášok J. Wild pre poslucháčov VŠMU.
Kniha pozostáva z dvoch častí: prvá je pokračovaním autorových divadelných úvah, ktoré boli náplňou 1. zväzku, druhá sa venuje filmu, ktorý sa stal po divadelných počiatkoch Ejzenštejnovou prioritou.
Publikácia Miklósa Vojteka odkrýva doteraz neznámu a neprebádanú oblasť, dejiny tanca v 18. storočí v Prešporku. Ide o slávne obdobie našej histórie, keď bola dnešná Bratislava významným politickým a kultúrnym centrom habsburského cisárstva.
Formou deníkových záznamů, vzpomínek a zápisů hereckých cvičení konfrontuje autorka zkušenosti z legendární školy antropologického divadla v polských Gardzienicích se zážitky ze zkoušení inscenace Sclavi / Emigrantova Píseň, kterou se divadelní studio Farma v jeskyni, sídlící v Čechách, proslavilo u nás i ve světě.
Kniha se na příkladu Filmového studia Barrandov zabývá cenzurou v Československu v letech 1962 až 1970.
Co určuje jedinečnost konkrétního herce? V čem spočívají jeho zdroje a kde čerpá své prostředky? A proč nás tolik fascinuje?
Divadelno-vedná a literárna monografia poprednej slovenskej shakespearologičky Jany Bžochovej-Wild sa zameriava na Shakespearovu poslednú hru Búrka. Prvá časť publikácie sleduje historické súvislosti hry a jej neoklasickú a romantickú recepciu, druhú časť tvorí výklad niektorých pozoruhodných alegorických interpretácií Búrky.
Rukopis mapuje vývoj slovenskej kinematografie vo všetkých jej etapách a častiach.
As part of the TACE project, a symposium was held between 27 and 29 October 2009 in Ljubljana, dedicated to the experimental theatre between 1945 and 2000, with a special focus on the spaces occupied by experimental theatres, or rather, the “occupying” of non-theatrical spaces, thus urbanising and socialising them. Contributors from all five participating countries took part.