Kolektívna knižná monografia je prvou a jedinou publikáciou venovanou osobnosti a dielu JUDr. Magdy Husákovej-Lokvencovej (1916 – 1966). Publikácia vznikla na základe archívneho prvovýskumu, reflektuje a mapuje bohatú tvorbu prvej slovenskej profesionálnej divadelnej režisérky, ktorá v divadle, rozhlase a televízii vytvorila viac ako päťdesiat inscenácií.
Zborník víťazných hier rovnomennej súťaže o pôvodný dramatický text pre deti a mládež, ktorú vyhlasovalo Bábkové divadlo Žilina a Divadelný ústav Bratislava. Zbierka prináša výber víťazných hier štyroch ročníkov súťaže: P. Begányi: Udatný Petrík, Čajka: Janko Hraško Show, M. Ditte: Viola, princezná z predmestia; Wanted: Slncový kôň; Šmarhan, M.
Publikácia Bratislavské Konfrontácie je venovaná aktivitám vtedy mladých výtvarníkov, ktorí na začiatku 60-tych rokov 20. storočia vstúpili na slovenskú výtvarnú scénu. Kľúčovými osobnosťami tohto neformálneho združenia boli M.Čunderlík, R. Fila, J. Jankovič, J. Kočiš, E. Ovčáček a M. Urbásek.
Renomovaný slovenský scénograf Milan Čorba odovzdal svojimi „prednáškami“ profesionálny i ľudský odkaz úspešného tvorcu v oblasti divadla, filmu a televízie.
Kniha oboznamuje čitateľa so začiatkami a pôvodom marionetového divadla hraného v strednej Európe v 18. a 19. storočí, najmä v jej východných územiach.
KIOSK II – Divadelné festivaly na Slovensku CD-Rom + katalóg / DÚ 2009 Po úspešnom projekte KIOSK I vydal Divadelný ústav katalóg a multimediálny cd-rom KIOSK II – FESTIVALS v slovenskom a anglickom jazyku.
Vreckovky dopĺňajú edície Svetová dráma - antológie, Nová dráma/New Drama a Slovenská dráma, ktorými Divadelný ústav predstavuje diela moderných i klasických autorov. Dielo vybraných autorov (v tomto prípade rumunskej dramatičky Gianiny Cărbunariu) dopĺňa štúdia, rozhovor a stručná biografia.
Reprezentatívny katalóg súčasných slovenských dramatikov tvoriacich v posledných dvoch desaťročiach ponúka čitateľovi možnosť oboznámiť sa s najnovšími tendenciami v súčasnej slovenskej dráme.
Pokračovanie druhého zväzku štúdií mapujúcich divadelné začiatky na území Slovenska z pera významnej teatrologičky a historičky slovenského divadla. Publikácia doplňuje existujúce poznatky z dejín slovenského divadla a zároveň je vhodnou študijnou literatúrou pre študentov umeleckých a humanitných škôl.
Autorka sa vracia k prameňom anglického renesančného divadla a predstavuje slovenskej verejnosti základné kultúrnohistorické súvislosti, z ktorých vyrastá dramatika Wiliama Shakespeara. Kniha je zostavená z cyklu prednášok J. Wild pre poslucháčov VŠMU.
Kniha pozostáva z dvoch častí: prvá je pokračovaním autorových divadelných úvah, ktoré boli náplňou 1. zväzku, druhá sa venuje filmu, ktorý sa stal po divadelných počiatkoch Ejzenštejnovou prioritou.
Publikácia Miklósa Vojteka odkrýva doteraz neznámu a neprebádanú oblasť, dejiny tanca v 18. storočí v Prešporku. Ide o slávne obdobie našej histórie, keď bola dnešná Bratislava významným politickým a kultúrnym centrom habsburského cisárstva.
The book presents buildings which illustrate evolution and trend of architecture in Visegrad group countries from 1990 to 2008.It is a collection of eighteen buildings from each country in eighteen years. Kniha představuje stavby, které reprezentují vývoj a tendence architektury v zemích višegrádské čtyřky po roce 1990.
Formou deníkových záznamů, vzpomínek a zápisů hereckých cvičení konfrontuje autorka zkušenosti z legendární školy antropologického divadla v polských Gardzienicích se zážitky ze zkoušení inscenace Sclavi / Emigrantova Píseň, kterou se divadelní studio Farma v jeskyni, sídlící v Čechách, proslavilo u nás i ve světě.
Ľudovej dekoratívnej tradiícii, ktorá tvorila prirodzenú a samozrejmú súčasť každodenného a sviatočného života ľudových vrstiev, nebola zatiaľ v etnologickom výskume na Slovensku venovaná dostatočná vedecká pozornosť. Ťažisko výpovednej hodnoty práce spočíva v obrazovej prílohe. Výber zo stoviek zhromaždených obrazových dokumentov nebol ľahký.
Kniha se na příkladu Filmového studia Barrandov zabývá cenzurou v Československu v letech 1962 až 1970.