Pub Art je výberom voľných kresieb Cyrila Blaža a Martina Kochana, ktoré spoločne vytvorili v uplynulých rokoch v pohostinstvách a výčapoch, zväčša v Trnave. Pubartové kresby, spočiatku karikatúry, vznikajú spontánne vzájomným dokresľovaním nápadov.
V zvláštnej kultúrnej situácii, keď sa v 2. polovici 80. rokov 20. storočia synchronizovali nesúrodé a konfliktné hnutia, bola SYZÝGIA veľmi špecifickou skupinou.
Viac než 400 výnimočných fotografií zobrazuje život vo svete na prelome 19. a 20. storočia. Snímky „starého sveta", vyznačujúceho sa hojnosťou a stabilitou, kontrastujú so zábermi rýchlych zmien, ktoré so sebou priniesol turbulentný začiatok 20. storočia.
Cyklus Lekná predstavuje vrchol tvorby Clauda Moneta. Jednotlivé maľby sa nachádzajú v zbierkach po celom svete a patria medzi umelcove najobľúbenejšie práce. Nikdy predtým sa v Monetových dielach neobjavila taká harmonická súhra svetla a farieb, vody a vzduchu, i kombinácia prírodných krás s umelcovými dojmami ako práve v Leknách.
Viedeň okolo roku 1900 – fascinujúce obdobie, v ktorom sa metropola na Dunaji stala významným centrom moderny. Určujúcimi umeleckými štýlmi sú historizmus, secesia a expresionizmus, pričom pre všetky je typická istá viedenská dekadencia.
Kniha vyšla v slovenskom a anglickom jazyku.
Čo môže byť lákavejšie ako slnkom zaliata záhrada plná nádherných farieb a vôní kvetov?
Na domácej výtvarnej scéne sa Martin Knut etabloval koncom 90. rokov a jeho obrazy boli medzi prvými, ktoré verejnosť spoznala za hranicami Česko-Slovenska. A hoci bol členom viacerých významných umeleckých skupín, jeho tvorba bola vždy trochu outsiderská.
Publikácia Martin Štrba. Pevná zem pod hlavou je prvou samostatnou monografiou predstavujúcou odbornej, ale aj širokej verejnosti, fotografickú tvorbu uznávaného slovenského kameramana. Martin Štrba je v porovnaní s väčšinou autorov slovenskej novej vlny akousi pokojnou silou. Nechce šokovať, chce rozprávať. Nesnaží sa obsiahnuť svet, len to, čo považuje za dôležité.
Aj keď sa dnes historici umenia sústreďujú skôr na monografie či prípadové štúdie a „veľké“ dejiny sa takmer nepíšu, Katarína Bajcurová sa rozhodla pre historickú panorámu vývoja 70 rokov slovenského sochárstva. Spláca tak starý symbolický „dlh“ disciplíne i samotným tvorcom.
Fotograf a reportér časopisu .týždeň Andrej Bán vo svojej tretej autorskej knihe prináša 82 čiernobielych dokumentárnych fotografií z 25 krajín, ktoré navštívil počas uplynulých 25 rokov. Jedinečné snímky autor dopĺňa pútavými textami o živote v regiónoch postihnutých vojnami, exodmi, etnickými či náboženskými konfliktami a prírodnými katastrofami.
Nevšedný život umelca, plný momentov žiarivého úspechu i hlbokého sklamania, nepochopiteľného politického šikanovania i skvelej umeleckej kariéry, vytrvalého štúdia a tvrdej práce na sebe, mnohých stretnutí a spolupráce s veľkými sólistami, dirigentmi i orchestrami svetového renomé, rodinnej pohody i smutných chvíľ, ťažkých začiatkov, dobrých pokračovaní a
Palo Macho (1965) patrí k výrazným predstaviteľom súčasného umelecké skla, jeho špecifická pozícia v tejto disciplíne je v tom, že sa dlhoročne venuje maľbe na sklo. Prepája farby so sklom (jeho povrchom) na podobných princípoch, ako je tomu v klasickej maľbe.
Ako sa dá vidieť krajina a zem, príroda a jej rytmus ináč než doteraz? Pravdivo, avšak očami, ktoré VEDIA, nespokojné s tým, čo vidia. Ako vidí človeka a ľudskú spoločnosť maliar Laco Berger (1942)? Ako vidí seba?
Autobiografická publikácia obsahuje výber z viac ako štyridsaťročnej maliarskej tvorby, ktorý autor zostavil a pripravil na vydanie doplnený o svoje úvahy, veršované texty, aforizmy a tiež o niektoré publikované hodnotenia svojej tvorby.
Hoci meno Karola Ondreičku staršieho rezonuje v povedomí kultúrnej verejnosti, s výnimkou výtvarného diela sa veľa dokladov o účinkovaní tohto umelca nezachovalo. Ondreičkovou tvorbou sa síce zaoberá každá štúdia alebo publikácia z dejín moderného umenia na Slovensku, ale vždy je to len niekoľko málo tých istých diel z jedného obdobia tvorby.
Tretí diel cyklu Úžitková grafika na Slovensku po roku 1918. Mierny pokrok sa zaoberá profesionalizáciou úžitkovej grafiky na Slovensku v 30. rokoch minulého storočia až po vznik slovenského štátu. Ruka v ruke s ňou sa na slovenskej výtvarnej scéne presadzovala aj moderna.
Ještě předtím, než vzal David Bowie svět útokem v převleku za glamrockového boha Ziggyho Stardusta, zaujal celou generaci singlem „Space Oddity“ z roku 1969. Během více než padesátileté kariéry se neustále proměňoval a umělecky vyvíjel. Při tomto procesu spolupracoval s hudebními legendami a oslovoval další generace nadšených obdivovatelů.
- vítané obohacení přednesového repertoáru pro začínající hráče na tympány - v albu pět skladbiček, každá v trvání přibližně jedné minuty - online nahrávky: klavír s tympány ve formátu mp3 (nahrávka samostatného klavíru včetně dalších verzí "play-along" nahrávek a videí ke stažení na stránkách autora www.tomaschmura.