Erika Fischer-Lichte sa v diele Dejiny drámy zaoberá dejinami drámy od najstaršieho obdobia až po absurdné divadlo v 70. rokoch 20. storočia. Dejiny drámy patria k základným dielam modernej svetovej teatrológie a vyšli už v dvoch vydaniach v nemeckom origináli, v angličtine a maďarčine.
Uznávaná talianska dramatička Letizia Russo debutovala ako dvadsaťročná hrou Nič a nikto (2000). Jej hra Psí hrob (2001) získala Tondelliho cenu a neskôr aj Cenu Ubu ako najlepšia dramatická novinka roka.
Zborník habilitačných a dizertačných prác učiteľov pôsobiacich na Vysokej školy múzických umení vyšiel v spolupráci s Divadelnou fakultou Vysokej školy múzických umení v Bratislave. Publikácia nadväzuje na mimoriadne úspešný prvý zborník inauguračných a habilitačných prednášok - Prednášky o divadle I.
Zborník inauguračných a habilitačných prednášok pedagógov z Vysokej školy múzických umení v Bratislave, v editorstve a redakcii Vladimíra Štefka.
Svetoznámy teatrológ Marvin Carlson je profesorom divadelnej vedy a komparatívnej literatúry v Centre postgraduálneho štúdia na City University of New York. Vo svojej výskumnej a pedagogickej činnosti sa zameriava na teóriu drámy a dejiny západoeurópskeho divadla a drámy, najmä 18., 19. a 20. storočia.
Postdramatické divadlo je základnou príručkou predstavujúcou nové podoby divadelnosti od šesťdesiatych rokov minulého storočia do súčasnosti. Prináša množstvo príkladov z praxe a presahov do ďalších umeleckých druhov (film, fotografia, literatúra, výtvarné umenie).
Prof. Henryk Jurkowski je najvýznamnejšou osobnosťou v oblasti výskumu histórie bábkového divadla. Jeho činnosť sa zameriava na výskum dejín bábkového divadla v Európe, ako aj na teóriu bábkového divadla. Knihy prof. Jurkowského vychádzajú v rôznych jazykoch a krajinách – vo Francúzsku, Anglicku, Nemecku, Holandsku a samozrejme v jeho domovskej krajine v Poľsku.
Reprezentatívny katalóg uvádza prácu strednej a mladšej generácie scénografov a kostýmových výtvarníkov ako výtvarnú činnosť, ktorá v konfrontácii s dianím na výtvarnej scéne reflektuje i súčasnosť a zároveň sa nevyhýba širšiemu európskemu kontextu. Publikácia sa zameriava na tvorbu Aleša Votavu, Marije Havran, Alexandry Gruskovej a ich študentov.
Štvrtý diel čítanky o divadelnej réžii z pera významného režiséra a pedagóga Petra Scherhaufera dopĺňa už vydané tri časti systematického súboru teoretických statí a spisov o divadelnej réžii, estetike a režisérskych osobnostiach svetového divadla. Tentoraz prináša prehľad o réžii v 20. storočí až po súčasnosť európskeho a amerického divadla.
Kolektívna knižná monografia je prvou a jedinou publikáciou venovanou osobnosti a dielu JUDr. Magdy Husákovej-Lokvencovej (1916 – 1966). Publikácia vznikla na základe archívneho prvovýskumu, reflektuje a mapuje bohatú tvorbu prvej slovenskej profesionálnej divadelnej režisérky, ktorá v divadle, rozhlase a televízii vytvorila viac ako päťdesiat inscenácií.
Zborník víťazných hier rovnomennej súťaže o pôvodný dramatický text pre deti a mládež, ktorú vyhlasovalo Bábkové divadlo Žilina a Divadelný ústav Bratislava. Zbierka prináša výber víťazných hier štyroch ročníkov súťaže: P. Begányi: Udatný Petrík, Čajka: Janko Hraško Show, M. Ditte: Viola, princezná z predmestia; Wanted: Slncový kôň; Šmarhan, M.
Publikácia Bratislavské Konfrontácie je venovaná aktivitám vtedy mladých výtvarníkov, ktorí na začiatku 60-tych rokov 20. storočia vstúpili na slovenskú výtvarnú scénu. Kľúčovými osobnosťami tohto neformálneho združenia boli M.Čunderlík, R. Fila, J. Jankovič, J. Kočiš, E. Ovčáček a M. Urbásek.
Renomovaný slovenský scénograf Milan Čorba odovzdal svojimi „prednáškami“ profesionálny i ľudský odkaz úspešného tvorcu v oblasti divadla, filmu a televízie.
Kniha oboznamuje čitateľa so začiatkami a pôvodom marionetového divadla hraného v strednej Európe v 18. a 19. storočí, najmä v jej východných územiach.
KIOSK II – Divadelné festivaly na Slovensku CD-Rom + katalóg / DÚ 2009 Po úspešnom projekte KIOSK I vydal Divadelný ústav katalóg a multimediálny cd-rom KIOSK II – FESTIVALS v slovenskom a anglickom jazyku.