Román známého spisovatele, nositele Nobelovy ceny, se odehrává z velké části v současném New Yorku v ordinaci psychoanalytičky, i když zasahuje do minulosti a je v určitém slova smyslu i dílem historickým.
Prozaik Ladislav Nádaši-Jégé (1866 – 1940) má v generácii slovenského literárneho realizmu výnimočné postavenie. Prívrženec naturalizmu nemilosrdne zobrazuje ľudské nedostatky a slabosti, o ktorých je presvedčený, že vyplývajú z našej povahy, pretože je v nej ešte veľa zvieracieho a málo ľudského.
Zámerom zostavovateľa Jána Gbúra zjavne nebolo potvrdiť Hviezdoslavov status „maturitného” autora par excellence v podobe akejsi povinnej čítanky školského hviezdoslavovského kánonu.
Pavel Jozef Šafárik (1795 – 1861) si získal meno a uznanie vďaka trom priekopníckym dielam – Dejiny slovanskej reči a literatúry všetkých nárečí (1826), Slovanské starožitnosti (1837), Slovanský národopis (1842). Dlhoročnej vedeckej a systematickej práci však predchádzalo krátke, ale o to intenzívnejšie rané umelecké tvorivé obdobie.
Unikátne vydanie, ktoré prvýkrát prináša kompletné básnické dielo Miroslava Válka (vrátane veršov pre deti). Viaceré básne, ktoré autor publikoval v 40. rokoch v katolíckych časopisoch, ale i verše písané podľa socialisticko-realistickej schémy, sa tu dočkali knižného vydania.
Ďalšia časť „duchovnej autobiografie“ (po knihe Mrzáci studenej vojny), v ktorej autor zužuje záber na esprit svojich doterajších umeleckých aktivít – rekapituluje lyriku od prvej zbierky Oheň až požiar až po najnovšiu, dosiaľ nepublikovanú básnickú zbierku.
Autor útlej knižočky čitateľa "omráči", s akou ľahkosťou píše o prostredí a veciach, ktoré by zrejme nik nezatúžil spoznať. Už od prvej strany sa mieša fatalizmus, bezhraničná pripútanosť k jednému miestu a hlboká beznádej s jemným odľahčeným humorom. Zvláštne, bohmi zabudnuté prostredie bitúnku však hrdinom prináša obživu.
Harry Niles je Američan, ktorý vyrástol ako „sirota žijúcich rodičov“, misionárov, v Japonsku. Vyrastá takpovediac nadivoko v tokijskom podsvetí, kde ho na celý život osudovo poznačí stretnutie so záhadným samurajom Išigamim... Neskôr sa z Harryho stáva špión, ktorý pracuje na dve strany – úspešne lavíruje medzi prosperujúcimi bankármi a podsvetím Tokia.
Výber zo spoločenských, politických, historických i filozofických úvah jedného z najznámejších poľských disidentských intelektuálov, šéfredaktora novín Gazeta Wyborcza, publikovaných za desaťročie 1995 – 2005.
Najväčší autor kriminálnych románov od čias Raymonda Chandlera, ktorý sa stal kedysi inšpiračným zdrojom Quentina Tarantina, ale aj ďalších filmárov, ponúka po detektívke Buď v pohode v edícii Krimi ďalšie zo svojich strhujúcich a autentických svedectiev zo sveta zločinu.
Grendelov román, ktorý prvýkrát vyšiel v roku 1999, je ukážkovým príkladom toho, ako je možné manipulovať vedomie človeka, ktorý síce nie je „zlý”, ale má slabý charakter, je akýmsi novodobým Oblomovom. Dej sa odvíja od tej chvíle, keď v jednej zastrčenej dedine, kdesi na strednom Slovensku, objavia masový hrob.
Slovo makom pochází z hebrejštiny. Znamená místo, ale je to spíš místo v srdci, protože vesmír jsou (jak se říká) hlavně vztahy. V kabale je význam slova makom ještě závažnější představuje šesté nebe, kde se vše předurčuje. Uprostřed šestého nebe je temná propast Daat Berija, z níž vychází hlas, jež dává poznání. Předkládaná kniha má prostší cíl.
Svedectvo o každodennom fungovaní literatúry, ako ho podávajú úvahy a kritiky nestora slovenskej literárnej kritiky zozbierané z novín a časopisov za roky 2001 – 2005, potvrdzuje, že Bžochove názory nestrácajú platnosť a aktuálnosť, nepodliehajú podenkovým dobovým módam, sú výbornou pomôckou pre literárnu históriu.
Každá nová kniha Alessandra Baricca je prekvapením pre čitateľov; platí to aj o tej najnovšej – tentoraz originálny taliansky prozaik vracia k Homérovej Iliade. V autorskej adaptácii tohto diela nepripravil o pôvab pôvodný príbeh a zároveň vytvoril živý a aktuálny text s presvedčivým posolstvom pre súčasníkov.
Život legendárního horolezce Je nejslavnějším přemožitelem nejvyšších světových vrcholů, jeho úspěchy jsou fascinující, jeho výstupy senzační. Jako velká osobnost je již dlouhá léta v ohnisku zájmu médií.
Josef Fousek měl odjakživa toulavé boty. A každá cesta, i ta nejkratší, třeba jen z Kladna na Křivoklát, byla pro něj takovým dobrodružstvím jako pro jiné cesta kolem světa. Na každém kroku, i tam, kde jiní vnímali jen šedou nudu, zažíval pestrobarevné příběhy, o kterých pak vyprávěl všude, kde se našel alespoň jeden posluchač.