Like the ancient ouroboros devouring its own tail, we are products of our own education, our own rules and methods of cognizing and shaping the world. As such, we are also their victims, living mostly by habit and inherited rules of conduct questioning them only in the moments of crises and sometimes even not then.
Kassandra si svoj život presne naplánovala a drží sa svojho predsavzatia už nikdy nikomu nedovoliť, aby jej život ovplyvnil. Darí sa jej to až do času, keď jej sestra Elaia oznámi, že ich hľadá nevlastný brat - Sebastian. Konečne má meno k osobe, ktorú v detstve nenávidela, hoci svojho brata nikdy nestretla.
Láska je ako karamel. Sladká, horúca a rovnako krehká. Neodolateľná. Alica, majiteľka vychýrenej cukrárne Amélia, by o tom vedela písať celé romány. Jedného dňa sa pod markízu pred jej cukrárňou skryje pred prudkým lejakom záhadný mladík. Rovnakú smršť v ňom zanechá aj pohľad na očarujúcu Alicu.
Deminutiva, čili zdrobněliny se často uvádějí jako typický znak češtiny a jejich množství jako důkaz bohatosti jazyka. Tato studie založená na velkém množství autentického jazykového materiálu však dokládá, že se spoustou zdrobnělých slov vlastně nic nezdrobňuje a že se často jedná o jeden z běžných prostředků české slovotvorby.
Stála som za oknom a prstom odtiahla kúsok závesu. Opatrne som hľadela Na zástup návštevníkov, ktorí sa snažili dostať do novootvoreného ,,domu lásky“. Dnešný deň bol však výhradne otvorený len pre vyvolených. Vyštafírovaní príslušníci SS stáli v zástupe a veselo debatovali. Prehltla som. Citila som ako sa mi chvejú nohy.
Príbeh plný romantiky, erotiky, ale aj dramatických situácií sa odohráva v roku 1960. V Amerike zúri rasizmus a hnutie Ku-Klux-Klan dohliada na to, aby Afroameričania nemali rovnaké práva ako bieli obyvatelia. Vdovec Matt, beloch žijúci v Oklahome, prišiel o všetko a je nútený so svojou deväťročnou dcérou Rosou odísť hľadať šťastie inam.
Visual language of Balážová’s paintings incorporate abstract signs mixed with symbolism and personal mythology. Although her work is usually reflected on the field of geometric abstraction, several of Balážová’s recent exhibitions displayed her interest in defining a different perspective of geometric painting.
Ema je slobodná duša, ktorá veľmi netúži viazať sa a svoju slobodu si váži. Potom jej však náhodou do života vstúpi Dodo a zem sa zatrasie. Ale vďaka nešťastnej náhode zo vzťahu nakoniec zíde. Neskôr stretne Rada, ktorý by ju spočiatku na rukách nosil.
Pláž představuje velmi produktivní prostředí pro reflexi řady společenských procesů a fenoménů. Z hlediska účelového zacílení není jen místem pro rekreaci, oddych či sport.
Projekt TOP 5 sa zameriava na výskum súčasného slovenského umenia s cieľom priniesť informácie o nových podnetných dielach slovenskej poézie a prózy vydaných vo vybranom kalendárnom roku, tentoraz s vročením 2018.
Obsahom publikácie je rozsiahly výber 490 listov z korešpondencie príslušníkov slovenského nadrealistického hnutia, ktorú autori a zostavovatelia prevzali z verejných a vybraných osobných literárnych archívov.
Osud pripravil hlavnému hrdinovi Amadovi toľko dramatických zvratov, že by stačili na niekoľko životov. Na prvý pohľad sa zdá, že šťastena je mu naklonená, má úspech vo všetkom, na čo siahne. Jeho príbeh sa odohráva v exotickom brazílskom prostredí pretkávanom legendami Indiánov, ktorí žijú v amazonských dažďových pralesoch.
Sára sa narodila Slovenke a Iračanovi. Už ako dieťa bola nevšedným zjavom a v čase dospievania sa pre výnimočnú krásu stala stredobodom pozornosti mužov. Po štúdiách na Slovensku sa jej otec vrátil s rodinou do Iraku a Sára si zvykala na nové podmienky. Ako štrnásťročná sa zoznámila s mladíkom o tri roky starším, Aramom.
Autorka sa v monografii sústreďuje na jazykové a štylistické špecifiká básnického textu. V prvej časti postupne vymedzuje básnický jazyk vo vzťahu k spisovnému a národnému jazyku, ale aj význam jazykovej metafory, štylistických a štýlových noriem, umeleckého štýlu a štylistickej analýzy.
Myslíme si, že sme objektívni a že vieme, kde je pravda. V skutočnosti však vidíme len to, čo vidieť chceme, a navyše sme ochotní za to bojovať alebo to urputne brániť. Americká filozofka a spisovateľka Julia Galef to nazýva mentalitou vojaka. Racionalizujeme svoje konanie, popierame realitu, ak nie je v zhode s naším presvedčením, pestujeme si sebaklam.
Monografie se z hlediska českého jazyka zabývá jevy, pro které se v lingvistice vžilo souhrnné označení „pragmatika“. Oproti 1. vydání obsahuje nově vymezené teoretické stanovisko (tzv. umírněná pragmatika) a nově koncipované tematické okruhy.